{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda jerangau - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda jerangau - Google Blog Search


Ustaz Saiful Bahri: Bendera Umno dibakar, ayam digantung… Angkara <b>...</b>

Posted: 21 Mar 2011 04:13 PM PDT

Bendera Umno dibakar, ayam digantung… Angkara Siapa?

| |

Polis dikerah ke Dewan Sivik Jerangau Felda apabila maklumat diberitahu adanya bendera Umno dibakar dan beberapa ekor ayam digantung di pintu masuk Dewan Sivik Felda Jerangau. Kerana ianya bendera Umno, berpuluh anggota polis terpaksa mengawal dewan tersebut semasa kejadian. Berharga sangatkah bendera cap keris bogel tu?
Persoalannya ianya angkara siapa? Kenapa digantung ayam? Kenapa tidak letak kepala babi?. Teringat beberapa isu kat Selangor apabila diletak kepala babi dalam plastik, dibungkus elok-elok dan diletak tengah jalan ke masjid. Agar menimbulkan kemarahan orang melayu terhadap orang cina seolah-olah cina dah perintah Selangor. Tapi akhirnya orang tahu bahawa ia dilakukan oleh juak-juak yang kalah di Selangor. Mungkin kalau nak letak depan Masjid diletak babi… kalau depan dewan sivik, cukup ayam agaknya. Apatah lagi takde cina dalam Felda Jerangau.
Kenapa bendera Umno? Tidak bendera Pas atau Dap?. Felda Jerangau ni sama seperti felda-felda lain di Malaysia. Mereka disyaratkan ahli Umno atau penyokongnya sebelum menjadi peserta Felda dan hingga kini ia menjadi tali-hayat Umno. Umno berkubu dalam felda-felda di Terengganu ini. Bagi mereka Pas bukan musuh kepada mereka memandangkan bilangan ahli Pas yang sedikit.

Hakikatnya, ia merupakan protes dan pertembungan dalaman yang masih belum kesudahan. Team Idris Jusoh & Team Ahmad Said masih belum ada penyelesaian. Macam ayam, walaupun duduk sereban tetapi sibuk perap memerap antara satu sama lain. Itu dah jadi kerja rutin. Sedia maklum Felda Jerangau dalam Dun Bukit Besi yang dipimpin oleh YB Din Adam. Kedudukan Felda Jerangau yang bersebelahan dan hampir dengan Dun Ajil yang dipimpin oleh YB Rosol Wahid. Kedua-dua ini sekutu kuat Idris Jusoh. Acap kali ada pertembungan antara program kerajaan pimpinan Mat Said dan program Rosol ini. Bahkan kekadang saling sabotaj antara satu sama lain. Mereka bahkan ada dua team JKKK. Satu yang berwala' kepada Mat Said dan satu lagi yang wala' dengan Rosol.

Kini apabila Mat Said sedang memperkukuhkan pengaruh beliau dan mula nak disingkirkan penyokong Idris Jusoh bahkan mungkin kedua mereka ini tidak akan dicalonkan lagi sebagai calon BN dalam pilihanraya yang akan datang. Sudah sewajarnya satu signal perlu dihantar… jangan sampai Umno disembelih dipagar dewan sivik nanti!!! Kesihan.. ayam jugak yang jadi mangsa.

Atau mungkin nanti... budak-budak nakal dikatakan sebagai angkara. Budak nakal jugak akan dikambing-hitamkan!!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat