{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda kahang - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda kahang - Google Blog Search


Dia buat dah: 2 pengedar dadah sasar remaja dicekup

Posted: 02 Mar 2011 12:00 AM PST


KLUANG: Dua lelaki dipercayai pengedar dadah yang menyasarkan remaja di daerah ini sebagai pelanggan mereka diberkas dalam dua serbuan berasingan di sini, kelmarin.
Dalam serbuan pertama pada jam 3.30 petang oleh pegawai dan anggota Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kluang, suspek pertama dijejak sekitar Jalan Kampung Paya, dekat sini.

Ketua Polis Daerah Kluang, Asisten Komisioner Mohd Fawzi Arshad, berkata pemuda berusia 29 tahun itu yang menyedari kehadiran polis cuba meloloskan diri, namun gagal.

"Pemeriksaan terhadap suspek membawa kepada penemuan dua peket plastik lut sinar dipercayai mengandungi heroin dan syabu.

"Heroin seberat 16.78 gram, manakala syabu pula mencecah 1.5 gram dan pemeriksaan lanjut mendapati suspek mempunyai rekod jenayah lampau berkaitan dadah," katanya di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kluang, semalam.

Beliau berkata, hasil soal-siasat suspek pertama, pihaknya turut memberkas seorang lagi suspek yang terbabit pengedaran dadah.

"Suspek berusia 36 tahun itu ditahan di Felda Kahang Timur jam 9 pagi semalam dan pemeriksaan menemui sepeket plastik berisi heroin seberat 15.85 gram.

"Kedua-duanya kini direman dan kes disiasat mengikut Seksyen 39 (B) Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952, sabit kesalahan boleh membawa kepada hukuman gantung sampai mati mandatori," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

MAKLUMAT GURU BAHARU BAGI PROGRAM PEMBANGUNAN GURU BAHARU TAHUN <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2011 04:56 PM PST

Kepada

Pengetua dan Guru Besar Yang Berkenaan

Sekolah-Sekolah Daerah Kluang

MAKLUMAT GURU BAHARU & MENTOR BAGI PROGRAM PEMBANGUNAN GURU BAHARU TAHUN 2011

Dengan segala hormatnya dan merujuk kepada perkara di atas.

2.  Mohon kerjasama tuan untuk memaklumkan maklumat guru baharu yang mendaftar mulai 1/1/2011, maklumat yang diperlukan seperti borang yang dilampirkan. Tarikh hantar selewat-lewatnya 10/3/2011 hari Khamis.

MAKLUMAT GURU BAHARU & MENTOR

3.  Sila hantar maklumat berkena secara email ke mmazlanh@gmail.com atau secara 'hardcopy' ke PPD Kluang,  Sebarang pertanyaan dan kemusykilan sila hubungi En. Mohamad Mazlan Bin Husin atas talian 019-7771154.

Sekian, terima kasih

Filed under: TINDAKAN SEGERA

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat