{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda serting hilir - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda serting hilir - Google Blog Search


<b>felda serting hilir</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Mar 2011 09:40 PM PST


<b>felda serting hilir</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2011 09:17 PM PST


MARZIDY: ZAIN EL ABIDIN > HOSNI MUBARAK > MUAMMAR GADDAFI?

Posted: 01 Mar 2011 06:07 AM PST

     Salam perjuangan... lama rasanya tak update bolg esey nih.. maklum la, bz tahap puake! huhuu.... tp xper... slagi nyawa ade di bdn,kite try la update blog nie lagi...hehe


     Okeh... sekarang nie, kite dikejutkan dgn pelbagai kejutan yang pernah satu mase kite x pernah jangka bnda ni akan berlaku.. ape tu?? tentulah kejatuhan2 diktator dalam diam yang ade dlm dnia kita nie.. sape orang nye? Ya... Mereka2 itu adalah Zainel Abidin(presiden Tunisia), Hosni Mubarak (presiden mesir) dan yg bkl mnuju kejatuhan x lain x bukan ialah Muammar Gaddafi (presiden Libya).


     Tunisia yg pernah suatu ketika dahulu pernah dijajah oleh spanyol dan ditawan kembali oleh Khalifah Turki Uthmaniah, kni menyaksikan bagaimana pemerintah negara itu jatuh dgn cara yg amat memalukan. Pemimpin itu jatuh hanya dengan kebangkitan para pemudanya. Pemuda2 itu bgkit krna saudara mereka tlh mbunuh diri akibat daripada kekejaman pmerintah yang tidak mbenarkan bliau mnjalankan prniagaan untuk mnyara hidup. Rakyat trus miskin malah pmimpinnya smakin kaya. Bisnes pniaga itu dijahanamkan oleh pihak berkuasa Tunisia tnpa rasa belas kasihan langsung. gerainya diroboh dan dibakar. akhirnya pmuda itu mmbunuh diri. Lantaran dari peristiwa itulah, seluruh pemuda2 nya bankit dan berdemonstrasi dan akhirnya jatuhlah diktator mereka.

     Teori Domino diteruskan lagi ke Mesir. Presiden Hosni Mubarak dijatuhkan oleh rakyatnya yang selama ini terkurung di dalam negara sendiri. Kebebasan Bersuara disekat selama 30 tahun di bawah Hosni mubarak sejak dari tahun 1981 hinggalah tahun keramat bagi rakyat Mesir,tahun 2011 dimana rejim Mubarak jatuh dengan aib sekali. Setelah ramai yang syahid dalam usaha mnjatuhkan rejim ini, akhirnya Mesir berjaya menjatuhkan rejim yang amat berkuasa di sana. Hosni wajar dijatuhkan kerana dia lah yang mmbantu israel membunuh rakyat dan saudara2 kita di Palestin. Laknatlah kepada seluruh batang tubuh Hosni Mubarak! 


    Dan kini, Muammar Gaddafi menghadapi penentangan dari rakyat sendiri. Dia yang berketurunan yahudi kini membunuh ramai rakyatnya untuk terus berkuasa di tampuk pemerintahan. Menggunakan seluruh kekuatan kerajaan untuk melawan rayat yang lemah. Tetapi Allah Maha Kaya, dikatakan separuh dari tentera kerajaan berpaling tadah dan kini bersama dengan rakyat libya dalam usaha menjatuhkan gaddafi.. Gadafi bolehlah bersiap siap untuk keluar dari negaranya kerana saat kejatuhannya semakin hampir,.. mari sama2 berdoa supaya muammar gaddafi berjaya ditumbangkan oleh rakyatnya.. dan kpd seluruh rakyat yg bangkit menentang, untuk menjatuhkan kerajaan zalim,bukan murah harga yang perlu dibayar.. bersedialah untuk syahid!!! TAKBIRRR!!!!!! Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat