{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda tenggaroh - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda tenggaroh - Google Blog Search


noieizan2U: :. SK <b>Felda Tenggaroh</b> 6 Dalam Kenangan .:

Posted: 30 Jan 2011 03:58 PM PST

SK FELDA TENGGAROH 6


Hujan2 sejuk2 macam ni tetiba teringatkan sekolah lama aku..

sekolah rendah ler terutamanya..

Sk Felda Tenggaroh 6

( dengan bangganyer tu sebut)

sayang sgt sekolah aku ni..

kat sini le mula2 aku kenal dunia alam persekolahan..

kdg2 heran tgk sesetengah orang tu

malu nak sebut bekas sekolah dia sendiri...

meh aku nak citer kat korang sedikit sebanyak mengenai SK Felda Tenggaroh 6 ni..

Dua puluh dua tahun yang lalu, iaitu pada 1 Januari 1987 sebuah sekolah rendah telah ditubuhkan di rancangan Felda ini. Ia mempunyai 3 blok bangunan setingakat mengandungi 7 buah bilik darjah, sebuha perpustakaan, sebuah bilik guru, ruang pejabat dan kantin.

Sekolah ini mula beroperasi 2 sesi dengan kapasiti murid seramai 156 orang dan tenaga pengajar seramai 10 orang lepasan maktab.

Persatuan Ibubapa dan Guru (PIBG) telah ditubuhkan pada 1 Januari 1988. Ia telah didaftarkan di bawah Akta Pelajaran 1961.

SKT 6 telah menerima bangunan baru iaitu 2 blok bangunan 2 tingkat di bawah peruntukan pembangunan pendidikan dan mempunyai 13 buah bilik darjah, sebuah perpustakaan dan sebuah pusat sumber. Selain itu, bangunan ini juga telah menempatkan bilik guru, surau, bilik SPBT pejabat dan stor.

cikgu yang paling aku tak leh lupa ramaiii..

terutama cikgu norhabsah kasdi, cikgu yati, cikgu shahdan. teacher aishah, teacer normah,

cikgu azmi, cikgu salleh, cikgu saipul, uztazah habibah, cikgu ahmad,

wiiiirrrrrr ramai lagi ler..

tak terkira kekekke..

ok next entry ade masa aku citer plak..

kes2 yang aku pernh buat di sekolah..

hahahahaha..

nakal ni tau x..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat