{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda triang - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda triang - Google Blog Search


PASPB: Pelik tapi benar : Peneroka <b>Felda</b> DUN <b>Triang</b> undi dan <b>...</b>

Posted: 05 Mar 2011 12:43 AM PST

Rakyat di DUN Kerdau sepatutnya bersyukur kerana mereka berhadapan dengan pilihan raya kecil. Sedangkan, rakyat di kawasan lain di Pahang kini senantiasa mengharapkan pilihan raya kecil berlaku di kawasan mereka.

Ini kerena mereka tahu, banyak projek pembangunan dan kebajikan rakyat akan dijaga sepanjang tempoh berkempen. Malah, mereka tahu kemewahan dan wang ringgit akan ditaburkan kepada mereka demi untuk memenangi dan membeli undi mereka.

Ingatlah, undi pembangkang Kerdau maju undi BN Kerdau akan terus ketinggalan. Lihat apa yang berlaku di

DUN Triang yang sudah lima penggal diwakili oleh parti pembangkang,YB Leong Ngah Ngah dari DAP.

Pembangunan dan kemajuan yang dinikmati oleh rakyat di kawasan Triang lebih terjamin sebenarnya. Malah di Pekan Triang sendiri, banyak projek pembangunan berjaya dijalankan oleh kerajaan.

Ini kerana kawasan itu adalah milik pembangkang. Maknanya, tidak semestinya memilih pembangkang maka rakyat akan dinafikan hak untuk pembangunan.

Jika tidak masakan

YB Leong Ngah Ngah boleh bertahan hingga lima penggal. Malah, beliau juga berjaya menang di beberapa buah kawasan Felda dalam DUN Triang.

Maknanya, jika kena caranya maka rakyat akan tetap mahukan perubahan. Justeru itu, selamat mengundi buat warga Kerdau. Lakukan perubahan demi masa depan generasi akan datang.

Jika memilih BN maka selagi itulah mereka akan terus dianak tirikan. Undilah calon PAS,

Hasanuddin Salim untuk perubahan besar di DUN Kerdau.
PDO Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sogokan Janji Pembangunan Terus Di Amalkan « Dewan Pemuda PAS Sarawak

Posted: 05 Mar 2011 12:15 PM PST

Soalnya sekarang, kenapa baru sekarang mereka menabur segala limpahan pembangunan kepada penduduk di kawasa itu?. Baru sekarang jalanraya tar yang lebih baik dibina. Malah, rakyat dijanjikan dengan pembinaan masjid, klinik, dewan, gelanggang futsal dan sebagainya?. Apakah begitu mudah rakyat di Kerdau boleh digula-gulakan sebegitu rupa. Mungkinkah janji-janji ini akan ditunaikan jika BN kalah dalam pilihan raya kecil ini?. Sedangkan, ketika mereka menang di situ sejak 50 tahun dulu pun mereka tidak sedar akan pembangunan di kawasan terbabit. Maknanya, janji hanya tinggal janji sebagai retorik untuk memancing undi dalam pilihan raya. Paling menyedihkan, ketika inilah baru Felda mahu melayan masalah para peneroka dan generasi kedua. Lihat apa yang berlaku di Jengka 22, biar pun sudah lama mereka melangsaikan hutang namun hingga kini mereka masih belum mendapat Geran Hak Milik. Begitu juga dalam soal wang bantuan tanaman semula (SES), sekian lama berjuang baru sekarang Felda mahu memberikan baki wang RM13,000 yang menjadi hak mereka itu. Apakah ini bukan untuk membeli undi namanya. Soalnya, isu SES ini berlaku juga di kawasan Felda yang lain di seluruh negara. Jika benar, Felda mahu memberikan wang SES tersebut maka mereka harus melayan dan memberikannya kepada semua peneroka yang sudah lama menanti hak mereka dan bukannya hanya di Felda Jengka 22 sahaja.

Inilah buktinya yang Felda dipergunakan oleh UMNO Barisan Nasional untuk membeli undi agar mereka terus berkuasa di DUN Kerdau. Apa guna BN terus berkuasa jika masa yang telah diberika selama ini dibiarkan begitu sahaja. Mujurlah ada wakil rakyat yang meninggal dunia, bayangkan jika ini tidak berlaku. Makanya, kawasan DUN Kerdau ini pasti terpinggir.

Imej Pekan Koboi Bakal Kekal Jika BN Menang

Sebagai kesimpulannya, sanggupkan rakyat Kerdau melihat kawasan itu terus dikekalkan dengan imej "Pekan Koboi"?. Ia sungguh memalukan dan menghina rakyat sebenarnya. Sepatutnya Pekan Kerdau sudah dibangunkan dengan bangunan batu yang serba moden. Bayangkan dengan rumah kedai kayu yang usang sudah lebih 30-40 tahun itu terbakar, pastilah ia akan menyebabkan seluruh pekan terbabit hilang dari kaca mata kita. Makanya, usahlah terus terhina dengan mengundi calon BN lagi. Fikirlah nasib dan masa depan generasi akan datang. Kerdau sepatutnya sudah lama maju, kerana di situ ada stesyen keratapi. Bukankah banyak barangan dari Selatan Thailand, Pengakalan Kubur, Rantau Panjang dan sebagainya yang boleh dibawa ke situ menggunakan keretapi. Jadikan Kerdau sebagai transit untuk barangan dari kawasan terbabit bagi menaikkan imej serta meningkat ekonomi penduduk setempat. Namun, kenapa ini tidak berlaku?. Namun, kenapa Stesyen Keretapi itu akhirnya ditamatkan operasinya di Kerdau?. Kenapa pemimpin BN tidak memikirkan ia boleh meningkat ekonomi penduduk di situ agaknya? Sedangkan Pekan Kerdau letaknya di laluan dari Temerloh ke Jerantut. Jaraknya dengan Temerloh juga tidak terlalu jauh, kenapa limpahan pembangunan tidak boleh sampai ke situ sejak sekian lama. Kenapa masih terlalu daif nasib penduduk di situ agaknya. Inilah yang perlu difikirkan rakyat sebenarnya.

Apa Guna Menang Jika Penuh Dengan Penipuan

Pemimpin UMNO BN boleh menjanjikan apa saja, kerana semua media massa dikawal oleh mereka. Janji-janji projek pembangunan yang ingin dibawa sebenarnya adalah untuk memancing undi rakyat. Puluhan juta wang dipunggah untuk menawarkan projek pembangunan dan tidak termasuk untuk merasuah pengundi itu sendiri. Malah disesetengah tempat, ada sumber yang mengatakan mereka ditawarkan RM500 hingga RM1,000 jika mengundi BN pada hari pengundian 6 Mac ini. Semua ini membuktikan BN sudah terdesak untuk menutup "pekung" mereka. Selama ini mereka abaikan Kerdau, kini mereka terpaksa melakukan apa saja untuk memastikan kemenangan dalam pilihan raya kecil kali ini. Tambahan pula Kerdau terletak dalam negeri Pahang yang merupakan negeri kelahiran Perdana Menteri, Najib Razak. Kemenangan di Kerdau akan mencerminka sokongan rakyat kepada UMNO BN dan kepimpinan Najib sendiri. Namun, apalah guna kemenangan jika ia disulami dengan unsur-unsur ugutan, rasuah, penyelewengan dan penganiayaan kepada rakyat. Rakyat sepatutnya malu untuk memangkah calon BN di DUN Kerdau. Ini kerana calon BN yang merupakan seorang lulusan agama sanggup bersekongkol dengan parti yang menggunakan rasuah dan penyelewengan untuk sebuah kuasa. Maka itu, Syed Ibrahim Syed Ahmad tidak layak untuk berbicara soal agama sekarang ini, kerana jelas dan terang-terangan beliau telah lari dari perjuangan memartabatkan agama Islam itu sendiri. Demi kuasa mereka sanggup melakukan apa saja, hatta merasuah pengundi supaya mengundi mereka !!

Contohi Rakyat Triang Jika Mahu Pembangunan

Akhir kalam, rakyat di DUN Kerdau sepatutnya bersyukur kerana mereka berhadapan dengan pilihan raya kecil. Sedangkan, rakyat di kawasan lain di Pahang kini senantiasa mengharapkan pilihan raya kecil berlaku di kawasan mereka. Ini kerena mereka tahu, banyak projek pembangunan dan kebajikan rakyat akan dijaga sepanjang tempoh berkempen. Malah, mereka tahu kemewahan dan wang ringgit akan ditaburkan kepada mereka demi untuk memenangi dan membeli undi mereka. Ingatlah, undi pembangkang Kerdau maju undi BN Kerdau akan terus ketinggalan. Lihat apa yang berlaku di DUN Triang yang sudah lima penggal diwakili oleh parti pembangkang,YB Leong Ngah Ngah (foto) dari DAP. Pembangunan dan kemajuan yang dinikmati oleh rakyat di kawasan Triang lebih terjamin sebenarnya. Malah di Pekan Triang sendiri, banyak projek pembangunan berjaya dijalankan oleh kerajaan. Ini kerana kawasan itu adalah milik pembangkang. Maknanya, tidak semestinya memilih pembangkang maka rakyat akan dinafikan hak untuk pembangunan. Jika tidak masakan YB Leong Ngah Ngah boleh bertahan hingga lima penggal. Malah, beliau juga berjaya menang di beberapa buah kawasan Felda dalam DUN Triang. Maknya, jika kena caranya maka rakyat akan tetap mahukan perubahan. Justeru itu, selamat mengundi buat warga Kerdau. Lakukan perubahan demi masa depan generasi akan datang. Jika memilih BN maka selagi itulah mereka akan terus dianak tirikan. Undilah calon PAS, Hasanuddin Salim untuk perubahan besar di DUN Kerdau.

[Maka itu, dengan sedikit maklumat ini rakyat perlulah berfikir sebelum membuat tindakan. Usahlah gadaika n nasib rakyat hanya kesilapan sendiri. Pangkah PAS maka pembangunan akan datang ke Kerdau. Malah, rakyat Kerdau harus bersyukur kerana PAS menyertai pilihan raya kecil ini. Dengan adanya pilihanraya ini maka limpahan pembangunan datang ke kawasan mereka. Namun, harus diingat inilah yang berlaku ketika Pilihan Raya Kecil Sanggang dulu. Selepas UMNO BN menang, maka kawasan DUN Kerdau terus tersadai tanpa pembelaan. Apakah kita mahu tengok "pisang berbuah dua kali". Oleh itu, lakukanlah perubahan mulai sekarang. Pastikan setiap undi anda memberi kemenangan kepada Pakatan Rakyat. Jangan terpengaruh dengan omongan kosong kononnya hanya UMNO BN yang boleh memerintah negara ini dan mentadbir DUN Kerdau jika tidak mahu "Pekan Koboi" terus dikekalkan. Perjuangan harus diteruskan dalam apa jua cara sekali pun. Selamat mengundi semua!].

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat