{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda trolak - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda trolak - Google Blog Search


Cik N u r u l Iqa: Peminta Profesional | Nasib Seorang Budak

Posted: 14 Mar 2011 11:16 AM PDT

assalammualaikum dan hai.

budak : assalammualaikum kak.

aku : waalaikumussalam dik. ada apa ya?

budak : kak, saya dari sekolah tahfiz darul ******** . saya nak minta sedikit sumbangan ikhlas dari akak untuk majukan sekolah tahfiz kami.

[ bijaknya seorang budak yang mungkin berumur 8 tahun menyusun kata ]

aku : oh ya ka. betul ke adik dari sekolah tahfiz tu? adik datang dengan siapa ni?

budak : betul kak. ini surat dan sijil sekolah tahfiz kami. saya datang dengan ustaz kak.

[ surat dan sijil yang ada logo sekolah ]

aku : mana ustaz adik? kenapa tak datang sekali dengan ustaz?

budak : ustaz ada tunggu dekat bank

aku : eh? tak patut ustaz adik biarkan adik dengan kawan adik ni. kalau hilang kan susah pihak sekolah disalahkan nanti.

budak : takpa, ustaz tunggu kami di bank kak.

aku : erm ni CD apa? boleh akak tengok?

budak : ini CD nasyid kak.

aku : [ sambil belek-belek CD In Team ] untuk jual ke?

budak : tak kak. saja kami bawa.

aku : okay takpa, berapa minimum boleh bagi sumbangan ni dik? ada resit?

budak : paling minimum RM10 kak. kalau akak sudi bagi sumbangan RM10 kami bagi resit ni kak. [ sambil menunjukkan resit bayaran yang tertulis nama sekolah tahfiz tapi kosong. ]

aku : [ tiba² terasa nak psiko ] kalau bagi RM2 tak boleh ke dik? akak takda duit kecik la. ada RM2 je ni.

budak : tak boleh kak. kalau akak bagi RM2 takda resit.

aku : [ eh? ] tapi resit ni pun kosong je dik. macam mana akak nak tahu duit tu dah diterima oleh pihak sekolah adik? teringin satu hari akak nak tengok perubahan tu nanti.

budak : [ terdiam ]

aku : okay macam ni lah adik. akak bagi ni tapi akak taknak resit tu.

budak : maksud akak?

aku : adik ambil sejumlah wang ni tapi adik jangan bagi duit ni pada ustaz adik berdua. simpan buat belanja adik makan atau minum. boleh janji dengan akak?

budak : tapi kak.....

aku : takda tapi² adik berdua pergi belanja makan dan minum ya.

budak : terima kasih kak.

aku : sama² [ sambil lihat budak itu berlalu pergi ]

sekian.

bai.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

I am ugly but adorable: <b>Felda Trolak</b>, Perak

Posted: 12 Mar 2011 04:12 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Felda Trolak, Perak. Ni pulak gambar-gambar masa aku mula-mula berkhidmat di Kementerian Kesihatan Malaysia, Putrajaya tahun 2006. Location : Felda Trolak, Perak. During public speaking. Wif Lina. Kursus Induksi di Perak ...

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat