{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Felda jelai - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

Felda jelai - Google Blog Search


KEGIGIHAN PASUKAN KAWAT KAKI KADET POLIS SMK <b>JELAI FELDA</b>...

Posted: 15 Mar 2011 11:50 PM PDT






AMAT MENGAGUMKAN....

Itulah kata-kata yang dapat saya luahkan di atas komitmen dan semangat juang yang tinggi , yang ditunjukkan oleh pasukan kawat kaki Kadet Polis sekolah ini yang sanggup datang berlatih pada hampir setiap petang, selama lebih dari 3 minggu! Apa yang lebih mengagumkan saya ialah kesungguhan mereka untuk hadir berlatih pada petang hari cuti persekolahan ini , pada setiap petang dari jam 3 petang hingga 5.30 petang...Semalam...lebih hebat...mereka terus berlatih di dalam hujan lebat dan meneruskannya sehingga jam 5. 45 petang...TAHNIAH!

Semangat dan kesungguhan beginilah yang sepatutnya ada pada setiap pelajar dan warga SMK Jelai Felda. Untuk berjaya, perlu ada keinginan yang kuat, komitmen yang tinggi dan pengorbanan yang hebat! Tidak semua orang mampu melakukan perkara yang mereka lakukan ini. Kita yakin, jika semangat ini diteruskan secara konsisten, sudah pasti, pada tahun ini mereka akan berjaya membawa pulang kejuaraan!

Tidak lupa kita mengucapkan tahniah dan syabas kepada 3 orang bekas pelajar sekolah ini yang sudi menjadi jurulatih pasukan sekolah pada setiap hari...Ternyata mereka telah dapat menyuntik semangat juang yang tinggi di kalangan anggota pasukan. inilah salah satu usaha kolaborasi hebat antara sekolah dan bekas pelajar dalam usaha mencipta kecemerlangan. Kita mengalu-alukan sumbangan setiap pihak , khusunya bekas pelajar di dalam membantu pihak sekolah meningkatkan pencapaian dan mencipta kecemerlangan.

Kita juga berharap, agar disiplin, kesungguhan dan pengorbanan ini akan dapat diterapkan di dalam bidang pelajaran. Ambil semangat juang yang hebat ini untuk kita salurkan ke dalam usaha meningkatkan kecemerlangan akademik sekolah. Kita yakin, semua pelajar dan warga sekolah mampu melakukannya!Ayuh! Kita kuatkan tekad dan azam untuk membuktikan kehebatan kita di dalam bidang akademik di samping kita perkukuhkan dan pertahankan kecemerlangan sedia ada kita di dalam bidang-bidang lain..

TAHNIAH ..kepada pasukan kawad kaki sekolah...'ANDA MEMANG HEBAT'

INGAT! Untuk berjaya...hanya ada 3 patah perkataan...

S = SEBUT
B = BUAT
A = AMAL...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Bicara Seorang Pengetua: Tugas hakiki dan KPI antara elemen <b>...</b>

Posted: 14 Mar 2011 11:35 PM PDT

KUCHING, 14 Mac — Sistem penilaian baru bagi menggantikan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK) mulai 1 Julai ini akan menilai semua penjawat awam berdasarkan jenis perkhidmatan dan tugas hakiki masing-masing.

Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Datuk Seri Abu Bakar Abdullah, berkata di bawah format baru itu, calon juga akan dinilai berdasarkan kompetensi dan elemen Petunjuk Prestasi Utama (KPI) individu berkenaan.

"Sistem penilaian baru ini tidak seperti konsep 'seragam untuk semua' yang digubal serta digunakan oleh semua jabatan sebelum ini," katanya kepada pemberita selepas Majlis Perjumpaan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam bersama Anggota Perkhidmatan Awam dan Negeri Sarawak, di sini, hari ini.

Abu Bakar berkata Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) sedang dalam peringkat pengolahan format baru itu dengan mendapatkan input dan maklum balas dari Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) dan Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC).

Katanya proses menggubal format baru itu sedang berjalan lancar dan yakin kaedah baru penilaian penjawat awam dapat dilaksanakan dengan lebih teratur mulai 1 Julai ini.

"Sejajar dengan usaha kerajaan mentransformasikan perkhidmatan awam, kami perlu mengenali struktur kompleks perkhidmatan awam. Kita perlu semua jenis pendekatan bagi menyesuaikan keunikan perkhidmatan yang sedia ada," katanya.

Perjumpaan itu dihadiri oleh lebih 2,000 penjawat awam dari jabatan dan badan berkanun peringkat persekutuan dan negeri.

Hadir sama ialah Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Amar Mohammad Morshidi Abdul Ghani dan Setiausaha Persekutuan Sarawak Datuk Yahaya Basimin.

Ujian PTK, yang diperkenalkan dalam Sistem Saraan Malaysia (SSM) mulai 1 Nov 2002, mengundang pelbagai kontroversi dan persoalan kerana dikatakan ramai penjawat awam yang berpengalaman sukar menikmati kenaikan pangkat.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, ketika membentangkan Bajet 2011 pada Oktober lepas, mengumumkan pemansuhan PTK dan digantikan dengan sistem penilaian baru yang lebih sesuai dan diterima baik oleh penjawat awam. — Bernama

KOMEN:

Diharapkan penilaian ini akan benar-benar dapar memikirkan kepelbagaian bidang tugas setiap kakitangan di pelbagai jabatan kerajaan dan kemahiran dan pengalaman yang ada di kalangan kakitangan kerajaan. Semoga kekecewaan terhadap PTK, terutama di kalangan kakitangan yang senior dan berpengalaman tidak berterusan...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat