{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Felda pasoh - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

Felda pasoh - Google Blog Search


WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM: PERTAMBAHAN UNDI POS, SATU CADANGAN BUAT PR

Posted: 01 Mar 2011 08:47 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

SEPERTI dilaporkan oleh Malaysiakini, memetik kenyataan Timb Pengarah Pilihanraya PKR Negeri Perak, Chan Ming Kai (foto) bahawa terdapat sejumlah 8, 470 nama pengundi pos telah tersenarai di enam kerusi Dun Perak tahun lalu. PR tidak harus berdiam diri dengan berita ini kerana kesannya amat besar di dalam menghadapi PRU ke 13 nanti.

PR harus memulakan siasatan dan kajian dari mana datangnya undi pos tersebut dan penempatan mereka. Sekiranya mereka terdiri dari warga tentera atau Polis, siasat di mana kem atau balai mereka bertugas dan alamat yang digunakan. Kebiasaannya, pertambahan pengundi pos adalah disebabkan warga tentera/Polis itu mencukupi umur mengundi, mereka yang baru bertukar ke situ atau mereka sebelum ini tidak pernah mendaftar sebagai pengundi pos.


chan ming kai @ zeng min kai 02Jika di dalam tentera, pengurusan berkaitan undi pos dilaksanakan oleh Jabatan Rekod dan Pencen (JRP) berpusat di Mindef (Kementerian Pertahanan). Ianya tidak dilakukan secara automatik, sebaliknya akan diproses melalui pasukan masing-masing terlebih dahulu untuk di majukan ke JRP. Saya tidak pasti adakah ada peraturan baru untuk mewajibkan isteri warga tentera menjadi pengundi pos kerana amalan terdahulu tidak mewajibkan sedemikian. Si isteri berhak untuk mendaftar sebagai pengundi pos atau tidak. Justeru itu, PR mesti menyemak semula peraturan ini secara spesifik.

Sekiranya telah diamalkan sekarang bahawa setiap isteri warga tentera WAJIB menjadi pengundi POS, maka PR mesti mendapatkan hitam putih berkenaan dasar atau polisi terbaru itu. Paling penting, PR mesti mendapatkan kesahihan nombor tentera, nama dan alamat pasukan anggota tersebut bertugas.

PR jangan meremehkan kebanjiran pengundi-pengundi pos ini. Jika perlu, lakukan desakan lebih hebat agar sistem undi pos ini dimansuhkan. Selagi adanya undi pos ini, PR berada di dalam keadaan berisiko./wfauzdin.blogspot.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Bukan Putih Itu Takkan Ada.....: pain? no!

Posted: 28 Feb 2011 05:34 AM PST

kalo nk ikot kan kata2, mmg slaloo aje musibah yang melanda. tapi bile pk bk. asyik dok cerita kesusahan jerk. adekah ini semua merungut? hmm. aku rasa, ia lebih kepada meluahkan apa yg tersirat. bukan merungut oke! wek. semua org pun ade susah senang mereka. just knkdg aku nye susah ni dari pagi2 bangun tido, sampai lah dalam kelas then terus ke waktu petg n nak tdo. aku tak kesah waktu lain2. tapi kalo wktu tido aku terganggu mcm mnyirap sket ah. sbb knkdg leh buat aku tak tdo malam. argh!! geram. tapi knkdg pakse gak tdo. hmmm.


'love does not give you pain. challendes, yes. pain, no. ' - Fnar.


yes 4 no pain? hmm. if only if org understand apa yg aku paham. knapa lah org tak paham. kan Fnar. adui. thanks lah 4 da ayat. it totally make sense in everything yg berkaitan dgn jalan cerita aku ni. hmmm. tapi bak kate alfie plak dgn b4 post yg lama. '


'mana nak bahagia kalo tak sakit dahulu?' - AO.


hmm. bile pk bk. kene ke sakit kalo bercinta? kan? hmm. its supposed to be a wonderful thing with sincere feelings. hmm. bukan pain. definitely. hmm. tapi slaloo je dgr pasti ade pain. knapa? or isit what we call challenge. just kite tak sedar kate ia pain? arggghhhh! pening.


'if sum1 really loves you,
they'll change 4 u without the need for u to ask them to change.'

hmm. this one mcm buat aku mananges plak bila baca. entah. trasa kot. hoho. sbb aku pernah berubah and pernah jer org berubah kerana aku. tapi dua2 dibutai. aku terbuta. and aku juga pernah tak nampak org buta. oh. mcm2. jika mudah hidup ini. kenapa aku tidak boleh lalui ia dgn tenang? knapa perlu di tambah dengan pelbagai rintangan? knapa perlu ada ombak? hmm.

baru lepas hangout dgn the girls. Fatin, Fif, Ieda, Mira and roomy ku, Iera. :) even p JJ Maluri jerk. a zillion thanks sebab u guys make my heart lega sedikit. hesh. aku patut legakan lagi dgn aktiviti2 sihat seperti ini. next stop. nak try lari semula setelah 2 minggu berehat. :) hopefully boleh. InsyaAllah. doakan saya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat