{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Jenayah

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Jenayah


4 suspek pecah rumah ditahan

Posted: 21 Apr 2014 11:29 AM PDT

Polis menahan empat lelaki yang disyaki terlibat dalam kes pecah rumah di Cheras, Kuala Lumpur, semalam. - BERNAMA

KUALA LUMPUR 21 April - Polis berjaya menahan empat suspek yang dipercayai baru selesai melakukan kegiatan pecah rumah di kawasan Cheras, di sini hari ini.

Difahamkan, dalam insiden kira-kira pukul 1 petang itu, keempat-empat suspek diberkas polis peronda selepas mengejar mereka beberapa kilometer dari lokasi kejadian.

Menurut sumber, kesemua suspek yang menaiki kereta jenis Toyota Vios tersebut cuba meloloskan diri dengan memecut sehingga ke Taman Len Sen, Cheras.

"Bagaimanapun, anggota peronda berjaya memintas dan menahan kesemua mereka. Kenderaan yang dinaiki mereka dipercayai kenderaan curi dan kesemua mereka dibawa ke balai untuk siasatan lanjut," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab. Rashid Ab. Wahab ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut.

Mayat wanita berpakaian baju tidur ditemui di Tanah Perkuburan Jelutong

Posted: 21 Apr 2014 11:29 AM PDT

MELAKA 21 April - Mayat seorang wanita berpakaian baju tidur dengan beberapa kesan lebam di bahagian muka, leher dan lengan ditemui di Tanah Perkuburan Cina Jelutong, Sungai Putat, di sini hari ini.

Mayat tanpa sebarang identiti pengenalan diri itu ditemui kira-kira pukul 2.45 petang dalam keadaan tertiarap dengan keadaan mulut berbuih oleh seorang penjaga kubur, A. Kulantahi, 61.

Menurut Kulanthai, semasa kejadian, dia bersama anaknya perempuannya sedang dalam perjalanan pulang ke rumah melalui kawasan tersebut dari tanah perkuburan Kristian berhampiran.

Menurutnya, setibanya di kawasan itu, dia ternampak seorang wanita dengan berpakaian baju tidur sedang tertiarap dan segera memberhentikan kenderaan.

"Saya cuba memanggilnya namun tiada jawapan dan terus mendekati wanita tersebut untuk melihat keadaannya.

"Saya kemudian cuba menggerakkan kaki mangsa tetapi dia tetap tidak bergerak dan saya segera menghubungi polis," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Supritendan Razali Bakar berkata, siasatan awal pihaknya mendapati terdapat beberapa kesan lebam di muka dan tubuh mangsa.

Ujar beliau, mangsa juga tidak mempunyai sebarang dokumen pengenalan diri dan tidak menolak kemungkinan mangsa adalah warga asing.

"Bagaimanapun siasatan terperinci masih dijalankan dan mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat," katanya.

Tambah beliau, setakat ini kes tersebut diklasifikasikan sebagai sebagai kematian mengejut.

"Polis meminta orang ramai yang kehilangan ahli keluarga dan mempunyai maklumat berhubung kejadian untuk menghubungi balai polis berdekatan bagi membantu siasatan," ujarnya.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat