{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


28 orang terkorban diserang perompak lembu

Posted: 19 Apr 2014 10:22 AM PDT

JUBA 20 April - Seramai 28 orang awam terkorban selepas mereka diserang oleh sekumpulan perompak lembu di negeri Warrap, Sudan Selatan, hari ini.

"Kami kehilangan kira-kira 28 orang awam selepas diserang perompak di negeri ini," kata Menteri Maklumat Tempatan, Bol Dhel kepada radio Miraya FM, sambil menambah pihak polis dan tentera kemudiannya memburu penyerang tersebut dan berjaya membunuh 85 orang daripada mereka.

Menurutnya, ada sesetengah daripada perompak tersebut berjaya ditahan oleh pihak berkuasa. - AFP

Gempa 7.5 pada skala Richter melanda Papua New Guinea.

Posted: 19 Apr 2014 10:19 AM PDT

PORT MORESBY, Papua New Guinea 20 April - Gempa bumi berukuran 7.5 pada skala Richter melanda negara ini semalam sehingga mengakibakan amaran tsunami dikeluarkan terhadap negara-negara di sekitar kepulauan Pasifik dan Kepulauan Solomon, tetapi tiada laporan kerosakan dinyatakan.

Jabatan Geologi Amerika Syarikat melaporkan, gempa bumi pada kedalaman 10 kilometer itu berlaku kira-kira 68 kilometer barat daya Panguna di pulau Bougainville.

Bagaimanapun, Pusat Amaran Tsunami Pasifik kemudiannya membatalkan amaran tsunami untuk Papua New Guinea dan Kepulauan Solomon, selain tiada sebarang ancaman melibatkan Australia dan mana-mana tempat yang berhampiran dengan Lautan Pasifik. - REUTERS

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat