{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Megabait

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Megabait


Standard industri tablet

Posted: 13 Apr 2014 11:03 PM PDT

Oleh NOOR DIANA AZIS

TERUS mencuri tumpuan pada pameran Mobile World Congress 2014 di Barcelona, Sepanyol baru-baru ini, Lenovo tampil memperkenalkan tablet terkininya, Yoga Tablet 10 HD+.

Menerusi peranti terbaharu ini, Lenovo sekali lagi menepati jangkaan dengan meletakkan standard baru dalam industri tablet mudah alih.

Paparan skrin Yoga Tablet 10 HD+ dinaik taraf dengan definisi tinggi penuh berserta resolusi mencecah 1920 x 1200 piuxel.

Di samping itu, peranti berkenaan mendapat sentuhan pemproses empat teras Qualcomm Snapdragon 400 berprestasi tinggi yang dilihat bersesuaian dengan rekaan dinamik sebuah tablet.

Bagi melengkapi pembesar suara audio Dolby yang terletak di depan skrin, tablet ini turut disokong oleh kamera sisi berdefinisi tinggi lapan mega piksel (MP) serta kamera hadapan 1.6 MP untuk rakaman gambar dan video secara jelas.

Menggunakan platform Android 4.3, tablet ini dilihat mampu memberi pengguna merasai pengalaman yang hampir serupa dengan penggunaan komputer meja berbanding mana-mana tablet di pasaran.

Yoga Tablet 10 HD+ turut disokong dengan ketahanan bateri sehingga 18 jam penggunaan selain kapasiti memori mampu menampung sehingga 32 giga bait (GB) ditambah dengan keupayaan 64 GB menerusi slot kad mikro-SD,

Empat teknologi eksklusif DOit untuk peranti ini iaitu SHAREit, SECUREit, SYNCit, dan SNAPit turut terbina dalam aplikasi tablet ini.

DOit merupakan aplikasi yang memudahkan pelbagai tugasan pengguna seperti fungsi SHAREit melancarkan pemindahan gambar secara tanpa wayar daripada kamera ke Yoga pada kadar kelajuan 40 kali lebih pantas berbanding Bluetooth.

Aplikasi SECUREit pula mengoptimum dan melindungi data pengguna dengan menu alat perlindungan datanya manakala SYNCit merupakan pembantu peribadi yang berfungsi sebagai penyokong kepada data konteks, pesanan teks dan panggilan log menerusi sokongan awanan.

SNAPit kamera memberi kebebasan istimewa kepada pengguna untuk merakam gambar menggunakan aplikasi khusus seperti panorama atau mod letusan yang disesuaikan dengan situasi cahaya rendah atau terang.

Bagi mereka yang berminat untuk mendapatkan maklumat lanjut boleh kayari laman web www.lenovo.com. Yoga Tablet 10 HD+ mula berada dipasarkan pada April dengan harga cadangan sekitar RM1,146.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat