{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Pahang

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Pahang


Pengalaman pesara Kemas diperlukan

Posted: 04 Apr 2014 11:39 AM PDT

Ismail Abd. Muttalib (kanan) menyampaikan cenderahati kepada seorang pesara Kemas dalam majlis perjumpaan dengan pesara-pesara Kemas Parlimen Maran di Kampung Sungai Ling, Pahang, semalam.

MARAN 4 April - Sumbangan pesara Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) diperlukan sebagai ejen untuk menangkis tohmahan pembangkang yang gemar memanipulasikan sesuatu isu bertujuan menjatuhkan integriti kerajaan.

Ahli Parlimen Maran, Datuk Ismail Abd. Muttalib berkata, walaupun sudah bersara, namun pengalaman, idea dan komitmen mereka masih diperlukan sebagai ejen perubahan dalam masyarakat yang semakin kompleks.

Katanya, ini bertepatan dengan kedudukan mereka ketika berkhidmat yang mana warga Kemas diakui sangat komited dalam melaksanakan segala dasar-dasar kerajaan.

Pengetahuan dan pengalaman veteran Kemas ini sangat berharga untuk dicontohi generasi baharu yang kini berhadapan dengan pelbagai masalah dan kerenah masyarakat.

Penglibatan pesara Kemas dalam aktiviti kemasyarakatan dan komuniti boleh menyumbang kepada perpaduan dan kekuatan ukhuwah yang menjurus kepada kemakmuran negara," katanya.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Sumber Manusia berkata demikian semasa berucap pada perjumpaan dengan pesara-pesara Kemas Parlimen Maran di Kampung Sungai Ling dekat sini kelmarin.

Tambah beliau, kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sentiasa membela nasib pesara dengan menaikkan bayaran pencen, kemudahan, memberikan rawatan percuma dan pelbagai lagi sebagai menghargai jasa mereka.

Beliau berkata, selain itu, penglibatan pesara Kemas dalam apa jua pertubuhan di negara ini boleh dimanfaatkan sepenuhnya bagi menguatkan lagi organisasi tersebut.

Pada masa sama penglibatan mereka itu akan menguatkan lagi keazaman rakyat dan orang muda untuk terus membangunkan negara dan menangani petualang negara.

Kerajaan sangat memerlukan kerjasama, bantuan dan pandangan pesara Kemas selaku orang awam yang telah mempamerkan kualiti perkhidmatan terbaik ketika bertugas," katanya.

Ismail mengakui jasa pesara Kemas yang dicurahkan ketika berkhidmat dahulu tidak boleh dilupakan sama sekali kerana mereka merupakan pejuang bangsa, agama dan negara.

Keperluan belia diberi perhatian

Posted: 04 Apr 2014 11:39 AM PDT

PEKAN 4 April - Jawatankuasa Belia dan Sukan negeri sentiasa memberi perhatian terhadap keperluan berkaitan bagi memastikan masyarakat terutama golongan belia sentiasa aktif serta mampu memberi sumbangan kepada pembangunan.

Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan negeri, Datuk Mohd. Johari Hussain berkata, kemudahan yang disediakan dari semasa ke semasa mengikut keperluan dan permintaan adalah satu usaha dilakukan secara berterusan.

Tambahnya, pembangunan sosial dan kegiatan aktif belia serta masyarakat secara keseluruhan menjadi pemangkin kepada pencapaian hasrat kerajaan melahirkan komuniti cerdas serta positif.

Cabaran kehidupan yang dilalui masa kini jauh berbeza berbanding dahulu dan perhatian diberikan sewajarnya dalam pelbagai aspek pembangunan modal insan," katanya di sini baru-baru ini.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat