{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Jenayah

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Jenayah


Dua maut, dua lagi parah langgar tiang elektrik

Posted: 12 Apr 2014 06:40 PM PDT

SERIAN 13 April - Dua lelaki maut dan dua lagi cedera parah apabila kereta jenis Proton Satria yang dinaiki mereka merempuh sebatang tiang elektrik di Batu 36, Jalan Kuching-Serian di sini hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 6.20 pagi itu, kedua-dua mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan, manakala dua lagi dikejarkan ke Hospital Serian untuk mendapat rawatan kecemasan. - UTUSAN ONLINE

Suspek disyaki ahli baharu kongsi gelap

Posted: 12 Apr 2014 11:46 AM PDT

KUALA LUMPUR 12 April - Suspek yang menembak dua anggota polis sehingga seorang daripadanya cedera parah di Lembah Maju, Ampang semalam, dipercayai gengster amatur yang baharu berkecimpung di dalam kongsi gelap.

Sumber berkata, ini berdasarkan tindakan suspek yang menyerang dan melepaskan tembakan ketika anggota polis cuba menangkapnya.

Kata sumber, kebiasaannya ahli kumpulan kongsi gelap senior tidak akan menyerang polis sebaliknya berusaha untuk mengelak daripada ditangkap.

Difahamkan senjata suspek adalah daripada jenis biasa digunakan oleh mereka yang baru berjinak-jinak dalam gengsterisme," katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Ditanya tentang tatu harimau di badan suspek, sumber menjelaskan, tatu sebegitu dimiliki banyak kumpulan kongsi gelap di negara ini.

Tatu harimau sebenarnya sangat biasa kerana ia dicacah pada ahli kumpulan kongsi gelap Melayu, Cina mahupun India. Kemungkinan juga dia sengaja mencacah tatu terbabit untuk menakutkan orang sekeliling," katanya.

Dalam kejadian kira-kira pukul 10.30 pagi itu, Lans Koperal Lionel Richard Jr., 26, cedera parah di kanan perutnya sementara Koperal Zul Fazli Atlahi, 28, pula cedera di ari-ari apabila cuba menahan dua lelaki yang dalam keadaan mencurigakan di lokasi terbabit.

Dalam perkembangan sama, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Khairuldin Saad berkata, pihaknya sedang mengumpul bukti bagi menentukan kumpulan kongsi gelap dianggotai suspek.

Setakat ini kita sahkan dia merupakan ahli kongsi gelap namun kita masih tidak pasti dia daripada kumpulan mana," katanya ketika ditemui di program Komuniti Kepolisan di Ukay Perdana, di sini hari ini.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat