{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda ijok - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda ijok - Google Blog Search


HiasRias @ PJK <b>Felda Ijok</b>: TAHNIAH PJK Feda Ijok!!!

Posted: 21 Apr 2011 02:38 AM PDT

PJK Felda Ijok telah menganjurkan sesi Expert Workshop pada 16 April 2011 bertempat di Dewan Orang Ramai , Felda Ijok.

Sesi Expert Workshop yang dihadiri oleh En. Aziz bin Md Isa, Pengurus Felda  Ijok serta isteri dan 30 orang peserta ini bertemakan Sulaman Manik dan Labuci. Pengerusi PJK Ijok, En. Abdul Razak bin Md Arshad turut hadir untuk memeriahkan majlis.

Untuk kedua kalinya, Pn. Rosidah Binti Darus, usahawan butik jahitan dari Sg. Besar telah dijemput untuk mengajar teknik jahitan manik kepada para peserta di Felda Ijok. Pada sesi kali ini, beliau telah memperlihatkan 10 teknik jahitan manik yang boleh dipraktikkan oleh para peserta untuk tujuan peribadi mahupun untuk memulakan perniagaan kecil-kecilan berasaskan jahitan dan sulaman. 

Para peserta yang kebanyakkannya adalah golongan suri rumah dan penerokawati ini, amat berbesar hati diatas peluang yang telah diberikan kepada mereka untuk menimba ilmu baru secara percuma. Ternyata ilmu yang telah dicurahkan oleh Puan Rosidah berjaya mencetuskan minat baru dikalangan peserta.  Mereka dilihat amat bersungguh-sungguh untuk menggunakan peluang yang diberikan.

Diakhir sesi, para peserta diberikan peluang untuk melihat contoh-contoh jahitan manik yang dibawa khas oleh Pn. Rosidah. Setelah selesai majlis, para peserta tidak sabar untuk pulang ke rumah masing-masing untuk menyulam manik di pakaian sendiri. Para peserta juga sempat menyampaikan hasrat mereka agar lebih banyak program sebegini diadakan dari masa ke semasa oleh PJK Felda Ijok.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat