{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda nitar - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda nitar - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Warga <b>Felda Nitar</b> 2 diharap sabar

Posted: 18 Apr 2011 04:02 PM PDT

MERSING 18 April – Penduduk Felda Nitar 2 dekat sini yang diancam bahaya ekoran ketiadaan lampu isyarat di simpang empat tanah rancangan itu diharap bersabar kerana masalah itu akan diselesaikan segera.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tenggaroh, T. Murukasvary berkata, selaku wakil rakyat kawasan, Felda Nitar 2 menjadi tanggungjawabnya dan masalah penduduk setempat turut dirasai.

"Saya banyak menerima aduan mengenai kemalangan yang kerap berlaku kerana tiada lampu isyarat di simpang empat tersebut.

"Malah, adakalanya lampu jalan yang satu-satunya memainkan peranan yang penting di situ turut kerap mati yang menimbulkan masalah kepada pengguna jalan itu terutamanya pada waktu malam," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di sini semalam.

Murukasvary berkata, pihaknya telah meminta pihak berkaitan turun padang melakukan siasatan ke lokasi yang dimaksudkan sekali gus mengambil langkah sewajarnya kerana sudah terlalu banyak aduan dibuat orang ramai.

Setiausaha UMNO cawangan Felda Nitar 2, Mahadi Sulaiman, 57, memaklumkan dia sudah kerap mengutarakan masalah itu setiap kali mesyuarat Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) diadakan.

"Saya sendiri pernah menyaksikan kemalangan yang membabitkan kereta dari arah Mersing yang tidak tahu arah mana hendak dituju, telah terbabas masuk ke dalam sebuah kedai makan di simpang yang dimaksudkan," katanya.

Mahadi berkata, selain itu, lampu jalan di simpang empat kerap mati secara tiba-tiba dan paling lama ia berlarutan sehingga sebulan sekali gus menambahkan jumlah kemalangan terutamanya pada waktu malam kerana keadaan yang gelap.

Dipetik dari Utusan Malaysia

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat