{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda kerteh - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda kerteh - Google Blog Search


<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2011 07:09 PM PDT

oleh : Unit IT Pemuda Dun Sura
DUNGUN 26 MAC 2011 - Suasana pilu dan sebak menyelubungi Mesyuarat Agung Dewan Pemuda PAS Kawasan Dungun (DPPKD) kali ke 34 bilamana dua orang petugas dari pemuda Dungun diberi penghargaan istimewa bagi mengenangkan jasa pengorbanan tenaga,masa dan wang ringgit ketika bergiat aktif semasa hayatnya.

Keadaan bertambah pilu disaat pengerusi majlis tersekat-sekat membaca sinopsis penglibatan dua orang pemuda ini dalam gerak kerja parti sebelum menghembus nafas terakhirnya.

Pemuda yang dimaksudkan tersebut adalah Allahyarham Mustapha Kamal bin Man, AJK Pemuda PAS Cawangan Jalan Lembah,Dun Sura dan Allahyarham Mohd Shukri bin Abd Hadi, petugas Unit Amal Dun Paka dari Kampung Sura Hujung.

Allahyarham Mustapha Kamal meninggal dunia pada 18 Januari 2011 selepas sempat menyertai konvoi bermotosikal ke Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti UMNO di Chukai, Kemaman pada 15 Januari yang lalu.

Allahyarham menghembus nafas terakhirnya ketika tidur di rumahnya pada jam 4 pagi dan meninggalkan seorang isteri dan 3 orang anak yang masih kecil.Semasa hayatnya Allahyarham bergiat aktif dalam aktiviti kepemudaan di Dun Sura dan juga merupakan AJK Keselamatan Dun Sura yang komitted dalam tugasannya.

Manakala Allahyarham Mohd Shukri meninggal dunia akibat terbabit dalam kemalangan motosikal jam 9.30 malam ketika dalam perjalanan untuk bertugas di program Himpunan Warga FELDA di Felda Kerteh 1,Ketengah Jaya,Paka pada 18 Februari yang lalu.Beliau merupakan petugas Unit Amal Dun Paka yang sentiasa tidak ketinggalan dalam sebarang program yang dianjurkan.

Sijil penghargaan dan wang tunai daripada DPPKD disampaikan kepada wakil dari rakan Allahyarham oleh perasmi Mesyuarat Agung,Saudara Mazlan Aliman,Ketua Penerangan PAS Negeri Johor yang juga Presiden Persatuan Anak-anak Peneroka Kebangsaan (ANAK).

Saudara Mazlan nampak sedikit terkejut bila pengerusi majlis membacakan yang Allahyarham Mohd Shukri terlibat kemalangan ketika dalam perjalanan ke program yang beliau sendiri salah seorang pembentang kertas kerja pada sesi petangnya.Pada mesyuarat agung itu, perwakilan dan pemerhati menghadiahkan Surah Al-Fatihah kepada pejuang muda yang meninggal dunia ketika masih istiqamah dalam perjuangan menegakkan kedaulatan Islam di bumi Terengganu khasnya.


Berita terdahulu :

Sempat sertai konvoi PAS Ganti Umno sebelum meninggal dunia

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat