{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Felda jelai - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

Felda jelai - Google Blog Search


BENCHMARKING PPKI & KELAB GURU SMK TTJ KE SMK <b>JELAI FELDA</b>

Posted: 19 Apr 2011 09:34 AM PDT











Kembali semula ke SMK Jelai Felda, kali ini dengan membawa sebilangan guru dari PPKI dan Kelab Guru untuk program Benchmarking. Kedatangan pada kali ini dapat mengimbas kenangan semasa di sana dan bertemu dengan rakan lama dan bekas anak murid. Pemergian kami dengan 3 buah kenderaan dan sampai di sana sekitar jam 12.45 tengahari. Sempat bertemu dengan beberapa rakan guru dan pelajar terutama mentee di 3 UIA, Nur Fatihah, Khairunisa dan lain-lain. Kesempatan melawat PPKI SMK Jelai Felda terutama Kedai Roti dan Kek yang menjadi nostalgia kepada saya sendiri.

Banyak juga gambar-gambar yang dirakamkan untuk dibawa pulang ke TTJ dan diharapkan dalam tempoh beberapa bulan ini , sedikit sebanyak kita mampu menukar wajak SMK TTJ agar lebih ceria.

Makan tengahari seperti biasa dihidangkan dengan makanan istimewa di Jelai ini iaitu daging salai. Bekalan pulang berupa barangan makanan seperti muffin, roti dan kek dari Kedai Roti dan Kek SMK Jelai Felda menjadi kenangan buat kami semua.

Ucapan terima kasih tidak terhinga kepada pihak SMK Jelai Felda yang sudi menerima kehadiran kami walaupun dalam tempoh notis yang singkat. Terima kasih kepada Tuan pengetua, Encik Kamaruzzaman dan guru-guru PPKI di bawah bimbingan Pn. Saniah yang ternyata telah bersedia dengan cukup rapi untuk menyambut kedatangan kami. Persembahan pelajar PPKI sekolah ini ternyata mampu menjadi kenangan kepada kami untuk dibawa pulang.

Terima kasih juga khusus buat EncikNurHaslin yang mambantu mengambilkan gambar untuk dimuatkan di dalam blog ini. Beliau juga turut bersama rombongan berada di GC Nursery , Gemas membantu memilih bunga untuk pesanan sekolah walaupun di dalam hujan lebat dan terpaksa berkejar pula ke Serting untuk membawa pelajar Pameran ThinkQuest di sana.

InsyaAllah menjelang jumaat, pasti SMK TTJ kan berubah wajah dengan rimbunan byungaan yang indah. Diharapkan agar para pelajar akan bersyukur dengan perubahan ini dan bersama -sama pula menjaga keselamatan pokok-pokok ini demi persekitaran indah disekolah kita.

Terima kasih juga kepad aguru -guru dan staf yang mengikuti rombangan ini , walaupun terpaksa mengembara jauh (hingga tersesat) untuk sampai ke Jelai Ini dan seterusnya berhujan di Nursery untuk memilih bungan dan pasu.. Semoga ia membawa makna yang besar untuk kita memulakan perubahan yang hebat...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat