{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda chini - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda chini - Google Blog Search


Pembangkang Hanya Mahu Menyusahkan Peneroka <b>Felda</b>

Posted: 09 May 2011 10:00 PM PDT

Generasi baru Felda perlu memahami sejarah penubuhan agensi itu supaya ia terus dipertahankan pada masa depan.
 
Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob berkata, generasi baru perlu menyedari bahawa agensi itu berjaya mengubah kehidupan peneroka ke arah yang lebih baik. Tegasnya, tindakan segelintir generasi baru Felda yang condong kepada pihak pembangkang kerana mereka tidak memahami sejarah penubuhan agensi itu.

"Sejarah awal penubuhan Felda difahami oleh peneroka asal kerana golongan tersebut yang mula meneroka tanah ketika itu. Berkat kesabaran mereka membangunkan tanah rancangan Felda, mereka menikmati hidup lebih baik sehingga ke generasi seterusnya," katanya ketika berucap pada majlis penutup Karnival Iktiraf Felda Wilayah Kuantan di Gugusan Felda Chini di sini semalam.

Pada majlis itu, Menteri Besar mengumumkan pemberian geran kepada Majlis Belia Felda Malaysia (MBFM) Wilayah Kuantan bagi meneruskan aktiviti belia di tanah rancangan Felda.
Adnan menegaskan, dengan memahami sejarah penubuhan Felda, generasi barunya tidak akan terpengaruh dengan dakyah pembangkang yang kononnya mampu membela nasib mereka di tanah rancangan.

Menurut beliau, pihak pembangkang hanya mampu berjanji tetapi tidak pernah membantu apabila peneroka berada dalam kesusahan. Sebaliknya kerajaan dan Felda yang banyak berusaha mengubah kehidupan masyarakat peneroka termasuk generasi baru yang menerima pelbagai faedah demi meningkatkan taraf kehidupan. - Utusan Malaysia

Didalam negara ini, masyarakat Felda boleh dikatakan antara golongan yang paling beruntung sekali. Ada sahaja rancangan Kerajaan untuk membantu mereka. Malah mereka juga mendapat pelbagai faedah seperti bayaran dividen dan skim pinjaman yang tidak membebankan.

Oleh itu janganlah terpengaruh dengan hasutan pembangkang yang sentiasa mahu menghancurkan kebahagiaan hidup masyarakat Felda. Sesungguh segala janji yang dibuat oleh pembangkang hanyalah janji syaitan semata mata. Langsung tidak berpijak dibumi yang nyata. Malah ianya sesat lagi menyesatkan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat