{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda jengka - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda jengka - Google Blog Search


<b>FELDA JENGKA</b> 19: Berita Harian: Dunia

Posted: 12 May 2011 03:04 PM PDT

Dunia

KEMEJA-T dengan kenyataan 'Obama Got Osama' dipamerkan di sebuah kedai di Virginia Beach, Virginia.

KEMEJA-T dengan kenyataan 'Obama Got Osama' dipamerkan di sebuah kedai di Virginia Beach, Virginia.

Senator didedahkan 15 keping gambar mengerikan wajah pemimpin al-Qaeda

WASHINGTON: Agensi Perisikan Pusat (CIA) mula menunjukkan kepada ahli Kongres gambar jenazah pengasas al-Qaeda, Osama bin Laden yang didakwa Presiden Barack Obama terlalu ngeri untuk didedahkan kepada umum.

Senator James Inhoffe, seorang anggota Republikan dari Oklahoma, berkata beliau ditunjukkan 15 keping gambar Osama selepas dibunuh dalam satu serbuan komando Amerika Syarikat (AS) 2 Mei lalu. Dalam satu temuramah dengan CNN, Inhoffe bersetuju gambar yang diambil di kediaman suspek pengganas itu di Abbottabad, Pakistan agak 'mengerikan.'
"Satu daripada tembakan memasuki telinga dan keluar menerusi soket matanya. Atau ia melalui soket mata dan keluar kemudian meletup," katanya.

"Itu menyebabkan otaknya terkeluar dari soket mata, justeru, agak mengerikan."
Tiga gambar itu diambil selepas jenazah Osama dibawa keluar dari kediamannya dan diterbangkan ke kapal pengangkut pesawat Amerika di Laut Arab, kata Inhoffe.

Mereka menunjukkan jenazah pemimpin al-Qaeda itu dimandi dan disiapkan untuk dikebumikan mengikut amalan Islam dan kemudian diturunkan ke laut, katanya.
"Mereka sudah membersihkan darah dan serpihan peluru dari wajahnya, justeru, adalah lebih mudah mengenal pasti siapa dirinya," kata Inhoffe.

Inhoffe tidak mempunyai sebarang keraguan lelaki terbabit adalah Osama.
"Sudah tentu, tiada keraguan mengenainya. Saya melihatnya. Itu dirinya. Dia sudah tiada. Dia menjadi sejarah," katanya.

Dalam memutuskan untuk tidak mendedahkan gambar itu kepada umum, Rumah Putih melahirkan kebimbangan ia akan membakar sentimen marah di Asia Barat dan digunakan sebagai alat propaganda menentang AS.

Namun, Inhoffe yang menganggap gambar itu sepatutnya didedahkan kepada umum, berkata beliau percaya apa yang diambil di atas kapal USS Carl Vinson perlu didedahkan.

Selain Inhoffe dan anggota Republikan Kanan dalam Jawatankuasa Perkhidmatan Senjata Senat, gambar itu akan ditunjukkan kepada anggota jawatankuasa utama lain.

John McCain, senator Republikan, memberitahu seorang wartawan, beliau tidak bercadang melihat imej itu, mengakui: "Saya sudah menyaksikan ramai orang mati dalam hidup saya." – AFP


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

<b>FELDA JENGKA</b> 19: Berita Harian: Nasional

Posted: 12 May 2011 11:40 PM PDT

Nasional

ISHAK menatapi gambar arwah  Norliza,  yang mati dibunuh kejam bersama anaknya Amirul Ayman   di Kampung Pulau Kerbau, Palekbang, Tumpat.

ISHAK menatapi gambar arwah Norliza, yang mati dibunuh kejam bersama anaknya Amirul Ayman di Kampung Pulau Kerbau, Palekbang, Tumpat.

Bapa mangsa bunuh bersyukur penjenayah dihukum gantung

TUMPAT: "Kematian arwah kini terbela dan saya bersyukur kerana pembunuh anak dan cucu saya akhirnya menerima hukuman setimpal.

"Sejak pemergian mereka, saya tidak dapat tidur lena memikirkan kesudahan kes ini selain terkenangkan arwah," luah bapa mangsa pembunuhan, Ishak Mohd Isa, 63. Katanya, meskipun hukuman gantung itu tidak boleh mengembalikan nyawa anaknya, Norliza, 35, dan cucu, Amirul Ayman Mohd Yusoff, 10, namun beliau dan isterinya, Zainab Mahmud, 54, bersyukur dengan keputusan mahkamah dalam menegakkan keadilan.

Beliau mengulas keputusan Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi Seremban, Datuk Ahmad Nasfy Yasin, menjatuhkan hukuman gantung sampai mati terhadap Ali Tan Abdullah, 35, selepas didapati bersalah membunuh Norliza dan Amirul Ayman, semalam.

Ketika ditemui di rumahnya di Kampung Pulau Kerbau, Palekbang di sini, semalam, Ishak berkata, dia berdoa setiap hari selepas solat supaya pembunuh anak dan cucunya menerima hukuman atas perbuatan tidak berperikemanusiaan itu.

Meskipun bapa kepada 14 anak itu cuba menyembunyikan perasaan sedih dan pilu, namun naluri seorang ayah yang rindu terhadap arwah anak serta cucunya itu turut kelihatan pada riak wajahnya.
Ketika menatap gambar wajah arwah anak dan cucunya, hatinya cukup hiba meskipun cuba disembunyikan.

"Kalau pakcik rindu anak dan cucu, pak cik akan menatap gambar mereka yang tersimpan dalam album, malah kami kerap menjenguk tempat kedua-duanya disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Sungai Pinang," katanya.

Sementara itu, Ahmad Nasfy dalam penghakimannya berkata, mahkamah berpuas hati dengan pihak pendakwaan yang berjaya membuktikan kes tanpa keraguan munasabah terhadap tertuduh.

Mengikut pertuduhan, Ali Tan didakwa dengan sengaja menyebabkan kematian Norliza dan Amirul Ayman di rumah bernombor B5-1-09B, Flet Win Min, Pasar Baru, Port Dickson, antara jam 3.15 petang, 2 September tahun lalu hingga jam 10.15 pagi keesokan hari.

"Tertuduh mengaku masuk ke rumah mangsa kira-kira jam 3 petang dan melarikan laptop, telefon bimbit, PSP Sony (permainan video), pengecas, rantai leher, loket, gelang tangan dan anting-anting dengan ada saksi mendengar bunyi pelik serta melihat pintu jeriji rumah mangsa terbuka ketika kejadian berlaku," katanya.

"Selain itu, tertuduh membawa barang kemas mangsa ke kedai pajak gadai serta menghantar laptop ke kedai komputer untuk diformat semula dan membawa polis menemui semula kad sim telefon bimbit mangsa," katanya.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat