{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda lepar utara - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda lepar utara - Google Blog Search


DUNIA ITU: Buruh maut lori gelongsor rempuh tebing

Posted: 11 May 2011 04:15 AM PDT

KUANTAN- Seorang buruh warga Indonesia maut selepas lori sarat dengan muatan biji besi yang dipandunya menggelongsor menuruni bukit sebelum terlanggar tebing berhampiran kawasan lombong bijih besi Malakor, Ulu Lepar, Sri Jaya dekat Maran, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.50 petang itu, Iksal Serah, 24 tahun, dari Lombok meninggal dunia di tempat kejadian manakala rakannya, Bambang Harjono, 23, cedera ringan.

Ketua Jabatan Keten-teraman Awam dan Trafik negeri, Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, ketika kejadian dua sahabat berkenaan sedang mengangkut bijih besi di lombong berkenaan.

Menurutnya, lori dipandu mangsa dipercayai mengalami kerosakan gear sebelum hilang kawalan ketika melalui kawasan berbukit lalu menggelongsor melanggar tebing jalan berkenaan.

"Akibat perlanggaran itu, mangsa dipercayai tersepit di tempat duduk pemandu manakala rakannya sempat menyelamatkan diri.

"Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian manakala mayatnya dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), di sini, untuk bedah siasat," katanya.

Katanya, hasil siasatan mendapati mangsa baru lima bulan memasuki negara ini dan menetap di Estet Ladang Sri Jaya, Maran.

Dalam kemalangan berasingan, seorang warga emas terbunuh selepas motosikal yang ditungganginya dirempuh sebuah kereta di Kilometer 25.8 Jalan Maran - Bandar Jengka, dekat Maran, kelmarin.

Mohamed Fauzi berkata, Asri Adol, 69, dari Felda Jengka 6 yang mengalami kecederaan parah di kepala dan badan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Beliau berkata, kejadian kira-kira jam 8.40 pagi itu berlaku ketika pemandu kereta dalam perjalanan dari Felda Lepar Utara menuju ke Jengka 5 sebelum dia ternampak seorang penunggang dari arah bertentangan membuat pusingan U di hadapannya secara tiba-tiba.

"Pemandu berusia dalam lingkungan lewat 30-an itu cuba mengelak ke kiri jalan dan membrek namun gagal kerana jarak keretanya dengan motosikal ditunggangi mangsa terlalu hampir.

"Akibatnya, mangsa terjatuh ke atas jalan dan meninggal dunia di tempat kejadian," katanya.

Menurutnya, kedua-dua kes tersebut masih dalam siasatan di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Sinar Harian
11 Mei 2011

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Malaysia Zoom » Warga emas maut dilanggar kereta

Posted: 11 May 2011 04:04 PM PDT

WordPress › Installation

Welcome to the famous five minute WordPress installation process! You may want to browse the ReadMe documentation at your leisure. Otherwise, just fill in the information below and you'll be on your way to using the most extendable and powerful personal publishing platform in the world.

Please provide the following information. Don't worry, you can always change these settings later.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat