{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda pemanis - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda pemanis - Google Blog Search


Dia buat dah: Maut tercampak atas jalan

Posted: 03 Apr 2011 02:40 AM PDT



MAK CHILI – Seorang remaja maut apabila motosikal yang ditungganginya bergesel dengan sebuah kereta yang datang dari arah bertentangan dalam satu kemalangan di selekoh Kilometer 3, Jalan Mak Chili-Ibok, dekat Taman Desa Solehah, lewat petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 6 petang itu, mangsa, Muhhammad Fairus Suparman, 18, yang dalam perjalanan ke Ibok meninggal dunia di tempat kejadian akibat mengalami kecederaan parah pada kepala.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Abdullah Sani Salat yang mengesahkan kejadian itu berkata, akibat pertembungan secara bertentangan itu motosikal jenis Yamaha LC yang ditunggangi mangsa bergesel dengan kereta jenis Perodua Viva sehingga motosikal itu terseret sejauh kira-kira 20 meter daripada lokasi kejadian.

Menurutnya, berikutan pergeseran itu mangsa yang bekerja di sebuah kedai fotokopi di Jalan Air Putih tercampak di atas jalan kira-kira lima meter daripada motosikalnya.

"Kemalangan ini berlaku di selekoh, justeru kemungkinan disebabkan jalan licin ketika membelok, motosikal yang ditunggang mangsa termasuk sedikit ke laluan bertentangan," katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, akibat pertembungan di sisi kanan kereta, motosikal yang dinaiki mangsa hancur manakala kereta itu juga remuk di bahagian hadapan sebelah kanan sehingga ke pintu belakang sebelah kanan selain tayar belakang bahagian kanan kenderaan juga pancit.

Menurutnya, pemandu kereta itu seorang lelaki berumur 30-an dan dua penumpang tidak mengalami sebarang kecederaan.

Sementara itu, abang mangsa yang mengetahui kejadian itu terus ke lokasi kejadian sebelum turut membantu polis mengusung mayat adiknya ke Unit Forensik, Hospital Kemaman untuk bedah siasat.

Abdullah Sani berkata, hasil laporan bedah siasat mendapati mangsa meninggal akibat pendarahan teruk di kepala.

Mayat mangsa kemudiannya dituntut ahli keluarga kira-kira jam 10 malam pada hari kejadian untuk dikebumikan di kampung halamannya di Felda Pemanis I, Segamat, Johor.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat