{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda trolak - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda trolak - Google Blog Search


MRSM <b>Felda</b> di <b>Trolak</b> : Mewahnya Mereka ~ Resaberz

Posted: 21 Dec 2009 01:33 AM PST

Tersebutlah al-kisah tatkala Hang Syazwan dan keluarganya dalam perjalanan pulang ke teratak mereka di Bukit Antarabangsa dari Bagan Serai, Perak...

Hmm, kali ini saya akan mencoretkan berkenaan sebuah sekolah yang tengah giat dibina sekarang ini, MRSM Felda, Trolak, Sungkai. Dah lama dah saya nampak sekolah ni sebenarnya, sejak awal2 pembinaannya lagi.

MRSM ni terletak di kawasan Felda Trolak, dekat dengan Felda Besout (rumah pak cah saya). Lokasinya, antara 2 jalan besar. Sebelah kanan jalan lama, sebelah kiri 'highway'. Sekolahnya amat besar. Dan daripada pandangan diri ini, saya rasa... sekolah ini AMAT MEWAH !

Pintu gerbangnya sahaja sudah menggambarkan betapa dasyatnya sekolah ini sebagaimana pintu gerbang semasa zaman Rom dibina bagi menggambarkan kemewahannya.


gambar ihsan "http://langgas.blogspot.com/2009/08/mrsm-felda-di-trolak-jaya-hampir-siap.html".
Dikhabarkan, apabila siap kelak ia akan menjadi antara MRSM yang terbesar di Malaysia dengan keupayaan menampung seramai 1200 orang pelajar.
Subhanallah, besarnya sekolah ni...Dewan sekolah?

Saya rasa sekolah ini cukup mewah. Infrastrukturnya kelihatan amat 'MANTOP'. Dan saya rasa anak2 Felda yang terpilih belajar di sini amat bertuah!

Walaubagaimanapun, sedikit pesanan daripada saya kepada pelajar2 MRSM ni. Biar bagaimana mewah sekalipun sekolah kamu, biar bagaimana maju pun infrastruktur kamu, jangan lupa matlamat kamu yang utama; menuntut ilmu.

Jangan disia-siakan duit Felda yang digunakan untuk membina sekolah kalian yang mewah itu. Jangan disia-siakan hasil titik peluh dan jerih payah ibu bapa kalian. Ingatlah, kalian adalah anak Felda, satu-satunya seumpamanya di dunia. Dan ingatlah, kalian juga InsyaAllah, boleh berjaya!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat