{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda ijok - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda ijok - Google Blog Search


DUN KUBU GAJAH: Isu peneroka selesai

Posted: 13 May 2011 10:20 AM PDT




Alhamdullilah tidak sampai seminggu isu mengenai masalah sebilangan peneroka peringkat 4, FELDA, Ijok yang timbul hanya beberapa yang lalu, kini selesai.

Demikian diberitahu oleh wakil kumpulan peneroka berkenaan Ahmad bin Napis ketika ditemui di rumah seorang lagi peneroka, Alang Yahya bin Razali, 59 tahun yang juga seorang OKU dan merupakan juga jurucakap yang menghubunggi saya memaklumkan mengenai masalah itu pada peringkat awal.

Pengurus Besar Felda Walayah, Trolak, Mohd Zulkifli bin Nanam yang dikatakan turun bagi menyelesaikan masalah berkenaan juga turut beraada di rumah Alang bersama dengan Pengurus FELDA, Ijok, Abdul Aziz Mat Isa.

Masalah sebilangan peneroka peringkat 4, FELDA, Ijok sampai ke pengetahuan pengurusan FELDA dalam satu perjumpaan yang diadakan, minggu lalu.

Perjumpaan itu diadakan bagi membincangkan beberapa perkara yang timbul ekoran rasa tidak puas hati mereka bagi disampaikan ke pihak atasan.

Abdul Aziz , Ketua Unit Perkebunan FELDA, Taman bin Hassan, bekas Keua Kampung, Ramli bin Majmud dan Ahmad turut hadir.

Pengurus FELDA, Ijok itu kemudian bersetuju supaya pengauditan dilakukan oleh pihak berkenaan ekoran rasa tidak puas hati itu.

Saya menasihatkan kesemua peserta yang terlibat bersabar menunggu hingga tindakan mengaudit selesai dijalankan.

Alhamdullilah, petang tadi sebaik saya berada di tanah rancangan tersebut saya telah dimaklumkan mengenai hal tersebut.

Semoga penyelesaian itu akan membangun dan memajukan lagi FELDA, Ijok yang juga merupakan rancangan tanah FELDA tertua di Negeri Perak.

Selaku Wakil Rakyat Saya mengucapkan Terima Kasih kepada semua pihak yang telah bekerjasama rapat bagi menyelesaikan masalha itu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat