{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda kahang - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda kahang - Google Blog Search


Bergembira di Rumah HaZiQ (<b>Felda Kahang</b> Barat,Kluang <b>...</b>

Posted: 29 Nov 2010 04:10 AM PST

Assalamualaikum...

Alhamdulillah kita bertemu kembali dalam arena ceritera hikayat putera Yen yg baru.Cerita tentang apa?Cerita tentang saya dan sahabat2 saya.Sebenarnya saya baru sahaja pulang dari Felda Kahang Barat,Kluang Johor.Rumah siapa?Nak tahu ker??Kalau nak tahu,marilah baca cerita saya yang seterusnya.....

Tanggal 26-29 November 2010,saya telah berada di kediaman sahabat tersayang saya iaitu kediaman HaziQ Ja'afar.Buat apa kat sana??Saya ke sana kerana saya telah dijemput oleh Haziq sempena Majlis Perkahwinan kakaknya (Kak Na). Kak Na merupakan anak kedua daripada 4 adik beradik Haziq.Haziq yg ketiga.So yg pertama adalah abang die,dan yg keempat adalah adik lelaki die.

Susah nak cerita,sebab byk sgt peristiwa yg telah berlaku sepanjang saya di sana.Yg penting bukan saya seorang sahaja yg bersama Haziq di sana,ade ramai lagi yg jOin kami di sana.Siapakah mereka??teruskan pembacaan anda ye!!

(gambar hiasan)

Saya nak bercerita tentang rentetan peristiwa mengikut hari lah senang citer.....

Jumaat (26 Nov 2010)

  • Naik bas kol 8 pagi ke Muar...kemudian naik bas ekspress Orkid Malaysia di Muar pada jam 10 pagi...sampai Kluang pukul 12.oo tengah hari....jumpe Najib (kawan pengajian BM)...kami pun menunggu kedatangan Haziq di situ dengan muke seposen dan 50 sen...
  • Haziq yg dinanti2 sudah tiba....kami bergegas nak pi Solat Jumaat....naik kereta proton saga baru kale putih milik Kak Na,tapi dipandu oleh Abg Emi (Abg kpd Haziq)...kepala abg die serupa mcm Haziq...hahaha....
  • Selepas solat Jumaat,telah berlaku satu musibah kepada Najib...selipar capal murah die hilang!!!peh...Najib kesedihan teramat...najib terpaksa memakai selipar hodoh yg ada di situ...huhu...
  • Perjalanan begitu jauh untuk ke Felda Kahang Barat...tapi rumah dia yg pertama belah kiri kalau masuk2 je Felda tu....
  • Kami disambut girang dan mesra oleh keluarga Haziq...mereka sangat2 gembira menerima kedatangan kami....malu seh aku!!!...
  • Kami melepak2 seketika di rumah HaziQ...dan membiasakan diri....
  • Petangnya, kami (bersama Haziq dan Najib) telah keluar ke pekan semula...saya drive kereta saga putih milik Kak Na tu...huhu...auto memang ar kompiden!!!hehe...Tujuan ke pekan adalah untuk mengambil Fadzli (kawan pengajian BM @ Ketua batch sem kami) di basten....
  • Selepas tu,kitorang beli hadiah pengantin kat the Store...huhu....sempat beli capal najib jugak...
  • Malamnya pula,kami sangat sebOk packing2 bunga telur,sumi jelly,cawan mug dan sebagainya serta masukkan ke dalam beg2nya....banyak!!!ngantOkkkk!!!tapi best ar...sebab ade selingan lawak2 jenaka dan telatah makcik2 Haziq yg lawak tuu....dgn Fadzli yg peramah itu lagii....suasana meriah memang jelas dirasai ketika itu....kami pOn tahan ngantOk je time tu...Tuan Rumah pun ngantok jgk (Haziq)...hahaha....cian kami...pnt...ngantok...
  • solat jama'....makan....minum.....borak2....susun2 barangan yg dah dipacking....susun tempat tidO depan pelamin pengantin....
  • rumah Haziq cantikkk....rumah batu,kale kuning kat luarnye,dlm kale biru.....(tibe2 je ckp pasal umh)
  • TidOoooorr....zZzZzZ.....kene gigit byk nyamuk...gtl2 bdn...x tahu nape nyamuk tu suke gigit saya....kesejukan....

Sabtu (27 Nov 2010)

  • Bangun pagi gosok gigi....solat....mandi...sarapan mihun goreng dgn ubi rebus bercecahkan sambal tumis...suke makan ubi!!!!weee.....suasana jawa dtg kembali....famili jawe tuuu....
  • pagi2 bute pas subuh Haziq dan abgnye telah pi ke paso beli brg2...yg saya ni plak sengal,tercari2 manalah Haziq ni...terlupe plak die pi paso rupenyer....ish!!...pagi2 tgh brekfes ade suprise....selepas Haziq kembali pulang dari paso,tibe2 je Abg Shahril masuk...giler saya terkejOt!!!!!tapi muke saya tenang dan cool je...hati terkejOt giler!!!tibe2 je muncul....suprise yg menjadi sebenarnya....siOoT je rahsiakan dari saya eh!!!
  • kami pon berborak bersama2 (Haziq,saya,fadzli,Najib,Abg Shahril dan famili Haziq)...
  • Hari ini adalah hari yg agak sibuk!!!mcm2 kene buat...angkat itu angkat ini...packing itu packing ini...saya jenis yg dah biasa susah,so x kisah lah buat semua ni....tapi agak penatlah...nasib baik ade org kesian kat saya...hehehe....
  • ramai anak2 kecil (saudara mara/sepupu haziq) yg bergembira bersama kami...tapi saya kene buli dgn mereka...(ditumbuk2,dipukul2,melompat2 kat saya dan mcm2 lagi...saya x tahu nak marah cm ner....hahaha...sakit2 bdn saya!!!haziq plak sibuk dgn benda lain....xde backup...waaaaaa
  • hari ni adalah hari merewang di umah Haziq...ramai org dtg...kupas2 bawang,potong mcm2 bahan masakan...org laki plak potong2 daging dan masak di belakang rumah....
  • saya sentiasa ikot Haziq pi kedai beli barang dgn menaiki WUA die...suke jln2 Felda die...
  • malamnya pula adalah acara yg paling penting sekali iaitu Majlis Akad Nikah....
  • pengantin bergambar2 dgn pelbagai tema pakaian selepas sesi berinai....suaminya org Sabak Bernam,seorang Kontraktor....ramai rombongan dari pihak pengantin laki yg bertandang ke rumah Haziq pada malam itu....huh!!meriah!!!
  • seorang maknyah yg bernama Cici telah menjadi PAK ANDAM Kak Na sepanjang perkahwinannya....(kami selalu drOp die di belakang tabir sambil tergelak2 besO)
  • Sesi memekak dgn karaoke pon ade jugak...saya sempat karaoke 1 lagu je (malu giler weyh)....fadzli ar byk karaoke...tahu ar suara sdp...
  • mlm tu saya digigit nyamuk2 lagi....kenapa org lain x kena???!!!geram akuu....
  • malam tu kami terpaksa tidor di beranda luar....kesian kami....huhu...kesejukan....kegatalan dan kesakitan kepala serta tanganku kerana terhantok kerusi lah meja lah...lantai lah...macam2 Yen ni....Haziq je yg memahami saya...huhu....
  • tidoOor....zZzZzz...

Ahad (28 Nov 2010)

  • bangun...gosok gigi..mandi...solat....brekfast...
  • Majlis Khatam Quran...bacaan Quran oleh Haziq dan Abg Shahril...kumpulan ngaji wanita felda blok situ menjadi pengiring majlis.....
  • Hari Persandingan pengantin baru...
  • kami tolong2 ape yg patot.....
  • jalanraya sesak...byk kereta keluar masuk..parking sini sana....
  • masa persandingan hujan renyai....namun majlis tetap diteruskan....
  • ada 2 maknyah jadi Pak Andam (bernama Cici dan Bella)...
  • majlis persandingan berjalan dengan lancar dan meriah....sesi baling2 dwet kat depan pelamin diadakan jugak....duet2 syiling byk yg terkean kepala saya...sakit dOL!!!!saya pun mcm kanak2 riang yg lain mengutip duet2 tersebut...ade ar rezeki sikit...then saya bagi duet tu kat sepupu Haziq sowang tu....hihihihi....
  • razi datang....yahuuuu!!!!
  • petangnyer,Fadzli dan Najib balik saing dgn Razi sekali...so,tinggallah saya,haziq dan Abg Shahril...huuu....sedih2....
  • kami mkn2....kami minum2....borak2...ketawa2....haziq dilanda gosip dan kontroversi panas!!!!huhuhu....
  • petangnya kemas mcm2....then basuh periuk2,pinggan2 dan bende2 yg lain....kene gigit byk sgt nyamuk....org lain x kene gigit plak....SANGAT SAKIT PINGGANG!!!!penat!!!x pernah buat keje2 cm ni....tapi inilah pengalaman bermakna bagi saya....Thanks Haziq!!!
  • sapu sampah...kemas bahagian belakang rumah....
  • malamnya berehat tgk TV dan minum2 makan2....borak2....

Isnin (29 Nov 2010)

  • siap2kan diri cantek2...kemas2....(walaupun baju dah masam habis!!sebab pakai pakaian berulang)..hehehehe....
  • haziq kelihatan sedih,memgantuk dan serabut sikit pagi tu...mungkin sedih tgk saya dah nak balik umh kot....die kata,mcm kejap je saya ada kat sana...(xpe lah,next time jumpe lagi...kan byk lagi masa....inilah erti persahabatan sejati yg bersulamkan kasih syg dan saling merindui serta takut akan kehilangannya...)
  • saya balik umah naik bas pukul 10.30....tup tap tup tap,sampai umah kol 2 lebih...bas kat Muar lambat sgt nk gerak...tu yg lmbt sampai...bas kat Kluang pon lmbt jugak gerak....
  • sampai umah dengan selamat....
  • Abg Shahril masih stay di umah haziq sampai rabu kot...diorang nak jln2 Kluang2...siot je....

inilah serba ringkas rentetan peristiwa sepanjang saya ade di rumah Haziq...saya suke dan bahagia berada di rumah haziq...next time,god willing I will be there again!!!Insya'Allah....

(gambar hiasan)

Sebenarnya,ade beberapa gambar yg sempat kami rakamkan.Masalahnye gambo2 tu ade pada kamera Famili Haziq, handphone Fadzli dan Abg Shahril...so,saya terpaksa menunggu kehadiran gmbo2 itu...huhu...sekian saja hikayat putera nazrin utk kali ni....nanti jumpe lagi....

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat