{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Hiburan

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Hiburan


Zarine Khan salahkan Katrina Kaif

Posted: 28 Feb 2014 10:43 AM PST

MUMBAI - Aktres, Zarine Khan menyalahkan Katrina Kaif sebagai punca dia tidak dikenali dalam industri perfileman di Bollywood.

Menurut Khan kepada sebuah majalah seperti yang dilaporkan bollywoodlife.com, tindakan banyak pihak yang menyatakan wajahnya seakan-akan Kaif, merupakan faktor utama kerjaya lakonannya tidak berkembang.

"Walaupun filem lakonan saya masih belum ditayangkan, orang ramai mula membandingkan saya dengan Kaif. Itu tidak adil.

"Peminat tidak memberikan saya peluang. Kaif seorang yang cantik dan mungkin orang ramai rasakan saya tidak setaraf dengannya," katanya dengan nada kecewa.

Khan pernah muncul dalam filem Veer, Ready dan Housefull 2, namun bakat yang dipertaruhkannya masih belum dapat menarik perhatian ramai.

Jelasnya, dia juga kecewa kerana orang ramai pernah membandingkan bentuk badannya yang agak gempal dengan Kaif.

"Apa yang mereka tidak tahu, saya perlu menggemukkan badan untuk watak dalam filem.

"Saya akui saya masih baru dalam bidang ini, jadi berilah saya peluang," katanya.

Amar Asyraf pindah rumah

Posted: 28 Feb 2014 06:27 AM PST

Oleh GARRET DAWUM
garret.dawum@utusan.com.my
Gambar MOHD. AZIM ABD. RAHMAN

SEJAK isteri mengandung, Amar lebih selesa meluangkan masa di rumah.

LAPAN bulan bergelar suami kepada Arna Salleh, 29, pelakon Amar Asyraf Zailuddin, 28, atau Amar Asyraf kini menuju ke fasa baharu.

Tidak pernah merancang sama ada memperoleh cahaya mata dalam tempoh yang cepat atau lambat, rezeki telah memihak kepada pelakon yang popular dengan drama bersiri Setia Hujung Nyawa ini.

Rumah tangga yang dibina pada 7 Jun lalu ternyata memberi satu lagi berita gembira dan jelas terpancar wajah kegembiraan Amar setelah mengetahui isterinya mengandung.

"Apabila doktor mengesahkan isteri saya sudah mengandung, sudah tentu saya merupakan individu yang paling gembira kerana bakal bergelar bapa.

"Ia merupakan perkara yang tidak dijangka sama sekali, meskipun kami tidak pernah merancang dan berserah kepada Allah untuk mendapatkan cahaya mata.

"Kalau ditanya, saya memang tak sabar nak jadi bapa. Saya sudah bersedia untuk ke arah itu. Jadi bila mendapat berita isteri saya mengandung, saya begitu bersyukur," ujarnya.

Kandungan isteri yang kini semakin hampir lima bulan sememangnya menambahkan lagi keterujaan Amar untuk menimang cahaya mata pertama.

Debaran untuk menempuh alam baharunya itu juga tidak dapat disembunyikan kerana dia sudah tidak sabar untuk membuat pemeriksaan jantina bayinya.

"Saya tidak mahu tunggu lama-lama. Saya akan terus buat pemeriksaan jantina bayi setelah cukup masanya.

"Biar saya dengan isteri tahu jantina bayi dan terus membuat persediaan terutama dari segi pakaian bayi dan sebagainya.

"Berkenaan dengan jantina bayi pula, saya dan isteri tidak kisah mengenainya kerana dikurniakan cahaya mata juga merupakan satu kurniaan yang tidak terhingga," kata Amar.

Meneruskan perbualan mengenai persediaan menempuh kehidupan sebagai seorang ayah, Amar memberitahu, dia kini juga sedang sibuk menelaah sebuah buku yang berjudul Kenapa Perempuan Tidak Tahu Melihat Peta dan Kenapa Lelaki Tidak Pandai Mendengar.

Tajuk buku itu sungguh panjang dan Amar memang gigih untuk merapatkan lagi hubungannya dengan isteri. Kata Amar, buku itu banyak mengajarnya tentang cara-cara memahami perasaan dan emosi seorang wanita lebih-lebih lagi isterinya yang tengah sarat mengandung.

Dalam pada itu, Amar berkata, dia juga perlu membahagikan masa antara lakonan dan juga isterinya.

"Sekarang saya sudah tidak boleh balik lewat-lewat. Saya akan cepat ingat isteri yang keseorangan di rumah.

"Sebab itu, kalau siap sahaja penggambaran, saya akan balik terus ke rumah. Kalau dulu, saya mesti akan lepak dulu bersama rakan lain," katanya seloroh.

Isteri tidak mengidam

Dijangka bersalin pada Jun ini, Amar turut berkongsi pengalamannya melayan kerenah isteri yang hamil.

"Mujurlah dia tak mengidam yang pelik-pelik macam sesetengah orang. Cuma dia akan muntah-muntah di awal pagi dan akan baik selepas itu.

"Jika waktu malam, masa tidur dia tiba-tiba akan terjaga. Bukan untuk apa, hanya untuk muntah. Risau juga saya pada mulanya. Sebab itu, dia (isteri) akan melarang saya untuk tidur awal.

"Saya akan sentiasa berjaga-jaga. Isteri saya juga risau dan takut jika saya tidur lebih awal kerana dia sentiasa terbayangkan sesuatu," kata Amar yang sudah berjumpa ibunya di kampung kelahirannya di Melaka.

Menurut Amar, ibunya sangat teruja kerana dia bakal mempunyai cucu pertama dalam keluarga,

"Ibu juga adalah antara orang yang paling gembira sekali. Dia tidak sabar untuk menjadi nenek.

"Sejurus selepas memberitahu isteri saya mengandung, ibu terus menyuruh saya pulang ke kampung.

"Sudah jumpa, ibu juga sempat berpesan dengan saya supaya menjaga diri dan isteri baik-baik terutama kandungannya. Apa yang penting, pemakanan juga perlu dijaga dengan elok," kata pelajar jurusan Pengurusan Seni, Akademi Seni Budaya dan Warisan (ASWARA) ini.

Tidak mengambil keputusan untuk berehat sementara isteri sedang mengandung, Amar tetap meneruskan penggambaran dan memberitahu dia akan menghantar sendiri isterinya ke klinik untuk membuat pemeriksaan.

"Pada peringkat awal kehamilan pastinya merupakan cabaran yang paling besar buat pasangan suami isteri.

"Bagaimanapun, saya akan lakukan yang terbaik untuk isteri agar kandungannya berada dalam keadaan sihat," jelasnya.

Menceritakan lebih lanjut tentang kehidupannya setelah isterinya hamil, pelakon itu menyatakan, dia agak bernasib baik kerana tidak mengalami sebarang alahan seperti kebanyakan lelaki lain.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat