{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


Rakyat Iran guna pasport palsu naiki MH370?

Posted: 10 Mar 2014 07:17 PM PDT

LONDON 11 Mac - Dua lelaki yang menggunakan pasport palsu untuk menaiki penerbangan MH370 dipercayai merupakan rakyat Iran, lapor rangkaian televisyen BBC Persian hari ini.

BBC Persian melaporkan, dua lelaki Iran terbabit menggunakan pasport palsu dengan tujuan berhijrah ke Jerman dan Denmark.

Jelas laporan itu, seorang rakan daripada kedua-dua lelaki berkenaan mengaku menjemput mereka di Kuala Lumpur sebaik tiba dari Teheran beberapa hari sebelum berlepas ke Beijing menaiki pesawat MH370.

Mereka juga dipercayai membeli pasport berkenaan di Kuala Lumpur selain tiket ke Amsterdam melalui Beijing. - AGENSI

Malaysia digesa tingkat usaha

Posted: 10 Mar 2014 11:53 AM PDT

Sebuah pesawat ringan dan sebuah helikopter milik tentera udara Vietnam bersiap sedia untuk berlepas dari sebuah pangkalan tentera di Pulau Phu Quoc di selatan Vietnam bagi menyertai operasi mencari pesawat Malaysia Airlines MH370, semalam. AFP

BEIJING 10 Mac - Beijing hari ini menggesa pihak berkuasa Malaysia meningkatkan usaha mencari dan siasatan berhubung kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) yang membawa 239 penumpang termasuk 150 rakyat China.

Jurucakap Kementerian Luar China, Qin Gang berkata, Beijing percaya Malaysia mampu melaksanakan segala usaha mencari pesawat MH370 yang hilang sejak tiga hari lalu.

"Pihak Malaysia memberikan sepenuh perhatian kepada kejadian tersebut, namun berdasarkan situasi sekarang, mereka perlu meningkatkan usaha, katanya pada sidang media di sini hari ini.

Beberapa orang anggota keluarga penumpang pesawat terbabit melahirkan kemarahan dan kekecewaan mereka terhadap usaha mencari tersebut, selain mengkritik syarikat penerbangan MAS serta pihak berkuasa di Beijing dan Kuala Lumpur ekoran kekurangan maklumat mengenai kejadian tersebut.

Qin berkata, pihaknya berharap Malaysia memahami perasaan keluarga penumpang dari China tersebut.

"Kami akan meneruskan usaha kami terutama bagi menggesa Malaysia berhubung isu operasi mencari dan menyelamat, selain isu susulan lain, katanya. - AFP

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat