{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda keratong - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda keratong - Google Blog Search


Aku sayang aku cinta: bercuti hujung minggu kat <b>Felda Keratong</b>

Posted: 24 Nov 2013 06:49 AM PST

Jumaat 15 Nov baru ni mak, ayah ngn adik dtg umah. Kami plan nk pi umah pak ndak kat Felda keratong.. Felda ni dlm kawasan Bandar Muazam Shah Pahang.
Kami brtolak dlm kul 8.30 mlm. Sampai dlm kul 2 pagi. Kami ikut Lebuhraya LEKAS, ikut Bukit Putus jumpa Kuala Pilah br jumpa Keratong atau sana panggil Perantau Damai. Rasanya dh hampir 5 tahun x pergi. Banyak dah berubah. Rumah kat sana xde yg kecik semua dah bertukar jd banglo..

Sampai dalam kul 2 pagi..mak ndak dah dok tunggu..pak ndak takde masa tu sebab kena kawal koperasi felda. Sampai terus tido sebab kami baru jer lepas mkn kat nasik ayam kat Kuala Pilah.

Esok pagi tu barulah melawat keliling rumah..tengok suasana pagi kat sana..sembang sembang.. siapkan makan tengahari..ada lauk spesial smbal hitam...buah belimbing buluh yang direbus smpai kering..sedap..siap ada cili bawang dan ikan bilis..pedas tapi cukup membuatkan nasik bertambah..

Malam tu plak makan lagi...sembang sembang sambil layan idola kecil..mak, ayah, mak ndak ngan kak liza memziarah besan mak ndak..balik tu siap ada sate lagi..makan plak sebelum tido..

Esok pagi tu pak ndak beli nasik dagang ngan tepung bungkus yang teramat sedap. Kak liza buat kue tiaw goreng. Aku plak buat nasik goreng ikan masin..berselera sungguh makan pagi sebab lepas tu dah nak balik.. Sekejap jer kan..xpelah..Insya Allah ada masa kita berkunjung lagi rumah pak ndak yer.







Balik tu kitaorang lepak jap kat Ulu Bendul..amik angin sambil makan pisang goreng..bagi darwisy makan bubur sementara Dinie main kat tmn permainan tu..lepas tu baru balik..singgah beli durian kat Kuala Pilah..malam boleh makan pulut durian..













Leave a Reply

Raja Alias

G. Musang

J. Bahru

Terengganu

A. Setar