{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Dalam Negeri

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Dalam Negeri


Aplikasi telefon pintar sebar maklumat kedai harga mahal

Posted: 30 Jan 2014 01:49 AM PST

KUALA LUMPUR 30 Jan. - Kerajaan akan mencipta sebuah aplikasi untuk telefon pintar bagi membolehkan rakyat negara ini berkomunikasi antara satu sama lain berhubung harga barangan serta makanan di tempat tertentu.

Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, aplikasi tersebut mampu membantu pengguna dalam memilih untuk membeli di kedai atau restoran tertentu.

Masyarakat perlu melawan pihak yang tidak bertanggungjawab dalam meletakkan harga tidak berpatutan terhadap barangan mereka dengan cara menyebarkan maklumat yang mereka ada.

Rakyat kini semakin bijak dan tidak akan diperbodohkan lagi oleh pihak-pihak tertentu dalam usaha mereka menyemarakkan semangat benci kepada kerajaan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberi dalam satu sidang akhbar selepas majlis penutup Seminar Pemerkasaan Ekonomi Nasional (Pena) Wilayah Persekutuan yang dianjurkan UMNO Wilayah Persekutuan bersama Kementerian Kewangan di Dewan Tan Sri Mahfuz Khalid di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

120 murid keracunan makanan

Posted: 29 Jan 2014 11:07 PM PST

BUKIT MERTAJAM 30 Jan. - Seramai 120 murid tahun tiga, empat dan lima Sekolah Kebangsaan (SK) Tanah Liat di sini, mengalami cirit-birit dan muntah kerana dipercayai memakan lauk ayam masak kicap semasa waktu rehat di kantin sekolah itu semalam.

Daripada jumlah itu, seramai 69 murid dikejarkan ke Hospital Bukit Mertajam (HBM) di sini semalam kerana mengalami cirit-birit dan muntah, manakala bakinya menerima rawatan di klinik berdekatan hari ini setelah mengalami simptom yang sama.

Seramai sembilan murid terpaksa terpaksa ditahan di wad HBM pada semalam untuk rawatan lanjut tetapi dibenarkan keluar pada lewat malam tadi sementara yang lain sebagai pesakit luar.

Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh, Mohd. Zaidi Mohd. Said yang ditemui ketika melawat sekolah itu pagi ini berkata, kejadian disedari guru selepas beberapa murid tahun tiga memaklumkan mengalami muntah dan cirit-birit. - UTUSAN ONLINE

Tabung Haji bayar bonus 8 peratus

Posted: 29 Jan 2014 10:55 PM PST

Oleh MOHD. SHARIZA ABDULLAH dan FADZIL ZAINOL

KUALA LUMPUR 29 Jan. - Lembaga Tabung Haji (TH) hari ini mengumumkan pembayaran bonus sebanyak lapan peratus kepada 8.3 juta pendepositnya bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2013.

Pembayaran bonus itu dengan kadar enam peratus sebagai bonus tahunan dan tambahan bonus haji sebanyak dua peratus.

TH sekali lagi mencatat sejarah dari segi prestasi kewangan dengan merekodkan pendapatan melebihi RM3 bilion buat julung kali dan keuntungan selepas zakat pula melebihi RM2 bilion kali kedua berturut-turut. - UTUSAN ONLINE

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat