{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


Penyokong Bo Xilai tubuh parti politik

Posted: 09 Nov 2013 10:38 AM PST

BEIJING 10 Nov. - Penyokong bekas pemimpin kanan Parti Komunis China, Bo Xilai yang dipenjara kerana rasuah menubuhkan parti politik, satu cabaran langsung kepada parti pemerintah yang mengharamkan penubuhan parti baharu politik.

Menurut sumber, Parti Zhi Xian, ditubuhkan pada 6 November lalu, tiga hari sebelum pembukaan mesyuarat tertutup pemimpin Parti Komunis mengenai pembaharuan ekonomi negara ini.

Mereka menamakan Xilai sebagai pengerusi seumur hidup, kata Wang Zheng, satu daripada pengasas parti dan profesor madya di Institusi Pengurusan dan Ekonomi Beijing. - REUTERS

3 rakyat China miliki 1.8 tan gading gajah didakwa

Posted: 09 Nov 2013 09:57 AM PST

DAR ES SALAAM 10 Nov. - Tiga warganegara China didakwa di sebuah mahkamah Tanzania kerana memiliki 706 gading gajah daripada pemburu haram, kata seorang pegawai mahkamah, semalam.

Tiga suspek itu, Huang Gin, Xu Fujie dan Chen Jinzhan ditahan minggu lalu di bandar pelabuhan ini selepas mereka menyimpan gading gajah seberat 1.8 tan yang bernilai AS$3.1 juta (RM9.8 juta) di dalam bekas.

Polis dan pegawai mahkamah berkata, trio itu menyamar sebagai pengimport bawang putih dan pengeksport produk marin dengan Majistret, Isaya Arufani menafikan ikat jamin ke atas mereka dan kes tersebut akan dibicarakan di mahkamah tinggi. - AFP

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat