{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Mahkamah

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Mahkamah


Pengawal keselamatan Filipina mengaku samun kedai emas

Posted: 15 Nov 2013 12:42 AM PST

Oleh SITI NOORALINA AHMAD

KUALA LUMPUR 15 Nov. - Seorang pengawal keselamatan warga Filipina mengaku bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan merompak 93 utas rantai emas bernilai RM150,000 milik kedai emas Tomei di Setapak menggunakan senjata api jenis Revolver. 38, bulan lalu.

Hakim Azman Mustapha menerima pengakuan Rakib Asla, 27, dan menetapkan 19 Disember depan untuk menjatuhkan hukuman bersama rakan sejenayah tertuduh, Hussin Jalain, 29, yang turut mengaku bersalah menyimpan harta curi dan tiada dokumen perjalanan. - UTUSAN ONLINE

Bekas guru rogol, cabul murid kekal dipenjara, sebat

Posted: 14 Nov 2013 11:39 PM PST

Oleh NORLIZAH ABAS

PUTRAJAYA 15 Nov. - Seorang bekas guru kekal menjalani hukuman penjara 12 tahun dan sebatan tujuh kali kerana merogol dan mencabul seorang muridnya yang masih di bawah umur dalam makmal sains sekolah tersebut, empat tahun lalu.

Perkara itu berikutan keputusan sebulat suara panel tiga hakim Mahkamah Rayuan diketuai oleh Datuk Azahar Mohamed yang menolak rayuan akhir Yek Hock Soon, 30.

Hukuman berkuat kuasa hari ini.

Kuorum berkenaan berpuas hati bahawa mangsa merupakan saksi yang boleh dipercayai dan keterangannya berhubung kejadian rogol dan cabul adalah munasabah. - UTUSAN ONLINE

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat