{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Pendidikan

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Pendidikan


Murid cemerlang UPSR ke asrama penuh

Posted: 16 Nov 2013 10:15 AM PST

Ikmal Hisham Abdul Aziz (tengah) bersama sebahagian daripada murid cemerlang UPSR Parlimen Tanah Merah selepas menyampaikan sumbangan kepada mereka di SK Seri Kelewek, Tanah Merah, Kelantan, semalam.

TANAH MERAH 16 Nov. - UMNO Bahagian Tanah Merah akan membantu mengemukakan permohonan pelajar cemerlang Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) 2013 di daerah itu untuk melanjutkan persekolahan ke Sekolah Berasrama Penuh (SBP) dan Maktab Rendah Sains Mara.

Ketuanya, Datuk Ikmal Hisham Abd. Aziz berkata, bantuan tersebut adalah tradisi yang sudah diamalkan parti itu bagi menunaikan hasrat setiap rakyat Tanah Merah terutama para ibu bapa yang mahu melihat anak masing-masing berjaya ke menara gading.

Katanya, hasil bantuan itu telah berjaya membolehkan ramai pelajar daerah Tanah Merah melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi terutama yang tinggal di kawasan pedalaman.

''Paling membanggakan, ramai daripada mereka mampu meneruskan kecemerlangan dan mengharumkan nama sekolah masing-masing," katanya.

Beliau berkata demikian semasa berucap di Majlis Penyampaian Sumbangan Kepada Murid Cemerlang (UPSR) Sekolah-Sekolah Parlimen Tanah Merah di Sekolah Kebangsaan (SK) Seri Kelewek di sini hari ini.

Ikmal Hisham yang juga Ahli Parlimen Tanah Merah menyampaikan sumbangan RM100 seorang kepada 336 murid cemerlang 5A dari 24 buah sekolah di majlis itu.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat