{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda jengka - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda jengka - Google Blog Search


<b>FELDA Jengka</b> 25 Kehilangan Pemimpin Yang Berdedikasi | Suara <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2014 04:46 AM PST

FELDA Jengka 25 Kehilangan Pemimpin Yang Berdedikasi

IMG-20140116-WA0025

JENGKA – Ketua Peneroka FELDA Jengka 25, Rosli Yahya telah meninggal dunia semalam di Hospital Serdang kerana penyakit kanser hati, jenazahnya telah selamat dikebumikan.

Allahyarham meninggalkan seorang isteri (Aminah Jaafar), dan 8 orang anak.

Pemergian Allahyarham disifatkan satu kehilangan besar bagi warga FELDA Jengka 25 kerana Allahyarham adalah seorang pemimpin di peringkat rancangan yang sangat berdedikasi.

Menurut Pengerusi Belia FELDA Jengka 25, Mohamad Sahrim Mohd, Allahyarham adalah seorang yang baik serta mudah dibawa berbincang.

"Allahyarham baik orangnya, mudah dibawa berbincang dan selalu mengambil berat tentang penduduk di FELDA Jengka 25 ini," kata Sahrim.

IMG-20140116-WA0026

Wartawan: Nizar Hisham

NOTA: KEPADA WARGA FELDA YANG MEMPUNYAI PERKONGSIAN, LUAHAN, PENDAPAT DAN CADANGAN UNTUK DIMUATKAN DIDALAM FeldaVoice BOLEH HUBUNGI EDITOR MELALUI EMAIL DI editor.feldavoice@gmail.com

Artikel disiar pada January 16, 2014 - 8:46 pm oleh Shazuein Azmaini

Blog Felda: <b>felda jengka</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Dec 2013 11:25 PM PST

MARAN 16 Nov. - Langkah kerajaan menaikkan elaun Setiausaha Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) kepada RM300 sebulan berkuat kuasa awal tahun depan membuktikan keprihatinan kerajaan kepada golongan tersebut.

Setiausaha JKKK Felda Jengka 7, Ahmad Zubir Abdul Rahim, 55, berkata, tambahan RM100 itu walaupun bukan jumlah yang besar namun cukup bermakna dalam menyuntik semangat mereka untuk bekerja lebih kuat.

"Inisiatif kerajaan ini juga membuktikan JKKK adalah organisasi penting dalam sistem pentadbiran yang dapat membantu kerajaan menyampaikan apa sahaja maklumat kepada masyarakat," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini baru-baru ini.

Dalam pembentangan Bajet 2014 baru-baru ini, kerajaan mengumumkan lebih 15,000 setiausaha JKKK di seluruh negara akan menerima kenaikan elaun sebanyak RM100 kepada RM300 sebulan.

Kenaikan tersebut melibatkan implikasi kewangan kerajaan sebanyak RM18.63 juta setahun.

Setiausaha JKKK Kampung Anggerik Jengka 1, Abdullah Ani, 57, pula menyifatkan kenaikan elaun kepada RM300 sebulan sangat wajar kerana tanggungjawab yang dipikul adalah berat termasuk membuat laporan berkala kepada kerajaan negeri dan Pejabat Tanah dan Daerah.

"Di samping itu, tugas lain yang merangkumi pengurusan bilik mesyuarat, carta organisasi, perhubungan luar dan sebagainya juga bukan sesuatu yang mudah," katanya yang juga Ketua UMNO Cawangan Felda Jengka 1.

Sementara itu, Ketua Felda Kampung Awah, Asri Mat Dahan, 62, memuji keprihatinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak terhadap peranan penting setiausaha dalam menggerakkan organisasi di peringkat akar umbi.

"Setiausaha JKKK sangat penting kerana berperanan sebagai penggerak bersama pengerusi dalam memastikan organisasi berfungsi selari dengan objektif penubuhan," katanya.

Pengerusi JKKK Felda Bukit Tajau, Norazhar Abdul Latif, 54, pula berpendapat, kenaikan elaun setiausaha itu akan memberi semangat baharu bagi mengukuhkan organisasi demi kemajuan kampung dan penduduk.

Ujarnya, JKKK merupakan organisasi penting yang mencermin kekuatan kerajaan dalam menghadapi tohmahan pihak tertentu.

Bagi Pengerusi JKKK Kampung Kuala Sentol, Mohd. Asri Mat Piah, 52, dengan kenaikan elaun sebanyak RM300 kepada setiausaha dan RM800 kepada pengerusi membuktikan JKKK organisasi penting sebagai ejen memakmurkan masyarakat dan negara.

"Jika JKKK kuat dan aktif, ini memberi mesej yang sangat bermakna kepada kerajaan untuk terus mendapat sokongan rakyat khususnya di luar bandar.

"Walaupun jawatan Setiausaha JKKK merupakan tugasan sukarela yang dilantik kerajaan negeri tetapi fungsinya sangat penting dan mencabar membantu kerajaan memakmurkan negara," ujarnya.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat