{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Sukan

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Sukan


Nokman sedia menghadap

Posted: 08 Jan 2014 11:02 AM PST

Oleh ZAZALI JAMIAN
sukan@utusan.com.my

KUALA LUMPUR - Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Kuala Lumpur (KLFA), Nokman Mustaffa sedia memberikan keterangan andai namanya berada dalam senarai empat pegawai yang akan dipanggil oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) untuk membantu siasatan berhubung isu mengatur perlawanan.

Kata Nokman, setakat ini dia masih belum tahu siapa empat pegawai KLFA yang akan dipanggil itu dan menjangkakan mengetahuinya pada hari ini selepas mengadakan pertemuan dengan Setiausaha Agung FAM, Datuk Hamidin Mohd. Amin.

Tambah Nokman, bukan dia sahaja yang sedia untuk membantu memberikan keterangan tetapi semua pegawai tertinggi KLFA bersedia untuk dipanggil.

Buat masa ini saya sendiri masih belum tahu siapa empat pegawai yang akan dipanggil tetapi kalau nak panggil saya sekali pun saya tidak kisah.

Mungkin pegawai yang dimaksudkan itu lebih mengetahui apa yang berlaku dan perlu mendapatkan keterangan bagi memastikan siasatan berjalan lancar," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini semalam.

Kelmarin, Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib FAM, Datuk Taufek Abdul Razak memberitahu empat pegawai KLFA akan dipanggil untuk membantu siasatan berhubung isu mengatur perlawanan melibatkan pasukan Kuala Lumpur pada tahun lepas.

Sementara itu, sumber dalaman FAM turut mengesahkan bahawa sepuluh lagi pemain Kuala Lumpur, termasuk yang pernah beraksi dengan pasukan itu, akan dipanggil untuk memberikan keterangan dalam masa terdekat ini.

Mereka ialah, Mohammad Arra ur Roslee, Muhammad Hanis Mohtar, Muhammad Rafef Raya, Mohd. Badrul Hisyam Azmi, Hishamuddin Othman, Muhammad Syafiq Johari, Mohd. Munir Amran, Muhammad Taufiq Mohd. Shukor, Ahmad Jihad Ismail dan Ahmad Dashila Tajudin.

Dharma sudah lupakan 'sengketa' dengan Revington

Posted: 08 Jan 2014 11:02 AM PST

DHARMA RAJ Abdullah terima tawaran sebagai penolong Paul Revington (kanan) untuk melatih skuad negara kerana mahukan cabaran lebih besar.

KUALA LUMPUR - Muhammad Dharma Raj Abdullah yang baru dilantik sebagai penolong jurulatih skuad hoki kebangsaan percaya hubungannya dengan ketua jurulatih Paul Revington akan kekal positif biarpun mengakui mereka berdua panas baran.

Pada pertengahan tahun lalu, mereka menggemparkan sukan hoki tanah air apabila Revington mengumumkan untuk melepaskan jawatannya atas alasan diganggu oleh Muhammad Dharma namun semuanya kembali tenang selepas campur tangan Presiden Konfederasi Hoki Malaysia (MHC), Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah yang menjernihkan keadaan.

Kata Muhammad Dharma, dia kini sudah melupakan semua perkara lama itu dan meletakkan fokus untuk bekerjasama dengan jurulatih warga Afrika Selatan itu bagi memastikan skuad kebangsaan mencapai kecemerlangan.

Saya dan dia (Revington) ada sikap panas baran dan kami telah bersetuju untuk berusaha mengawal sikap negatif itu demi pasukan negara.

Saya juga berharap tiada apa-apa yang buruk berlaku lagi melibatkan kami kerana saya seorang yang jujur serta tidak mempunyai sebarang niat untuk menjatuhkan sesiapa," kata Muhamad Dharma selepas majlis penghargaan skuad hoki remaja kebangsaan di Universiti Kuala Lumpur (UniKL) di sini semalam.

Muhammad Dharma yang sebelum ini membimbing skuad remaja menyerlah di kejohanan Piala Dunia Remaja di New Delhi, India bulan lalu adalah antara lima penolong jurulatih pasukan kebangsaan yang akan membantu Revington mengharungi jadual padat pada tahun ini.

Selain Muhammad Dharma, empat lagi penolong jurulatih skuad kebangsaan ialah Arul Selvaraj, Nor Azlan Bakar, K. Gobinathan dan M. Nadarajah.

Katanya, sebab utama dia menerima tugas selaku penolong jurulatih skuad kebangsaan adalah untuk mendapatkan cabaran lebih besar.

Sebelum ini saya belum pernah menjadi penolong jurulatih kerana hanya menggalas tugas sebagai jurulatih dan kerana mahukan cabaran saya terima tawaran ini.

Selepas menyaksikan pasukan remaja mencipta kejayaan kini saya mahu melihat perkara sama dalam kem skuad senior kebangsaan," kata Muhammad Dharma.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat