{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Jenayah

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Jenayah


Pemilik kedai perabot maut ditikam

Posted: 28 Sep 2013 12:43 PM PDT

Oleh Siti Airunnisa Alaui
pengarang@utusan.com.my

Anggota polis mengusung mayat mangsa yang ditemui mati dibunuh di Kampung Padang Nenas, Kuala Terengganu, semalam.

KUALA TERENGGANU 28 Sept. - Seorang pemilik sebuah kedai perabot yang berasal dari Pakistan mati dengan beberapa kesan tikaman di bahagian badan dan kepala di Kampung Padang Nenas dekat sini tengah hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 12 tengah hari itu, mayat Hadi Khan (gambar), 55, ditemui terbaring dalam keadaan berlumuran di belakang kedainya.

Menurut seorang saksi, Ahmad Syafandi Mohd, 34, yang menjalankan perniagaan bersebelahan kedai mangsa berkata, dia menyedari kejadian itu setelah seorang pemandu lori yang ingin menghantar perabot memaklumkan menemui mangsa di atas kepingan kayu pelapik tilam.

"Ketika itu, pemandu lori tersebut mencari mangsa di dalam kedai dan menemui mangsa terbaring di bawah tilam manakala keadaan almari dan beberapa lain turut bersepah.

''Saya tidak dengar apa-apa bunyi bising walaupun kedai saya berdekatan dengan kedainya malah ada yang beritahu melihat mangsa membaca surat khabar di depan kedainya kira-kira pukul 8.30 pagi tadi," katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini hari ini.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner K. Manoharan berkata, mangsa difahamkan menetap di sini bersama seorang isteri dan anaknya sejak 20 tahun lalu.

Tambah beliau, bagaimanapun ketika kejadian, isteri dan anak mangsa tiada ekoran baharu sahaja pulang ke Pakistan.

Jelasnya, pihak polis kini sedang menjalankan siasatan mengenal pasti punca kejadian itu berlaku dan tidak menolak kemungkinan melibatkan beberapa orang suspek.

Mayat mangsa dibawa ke Hospital Sultanah Nur Zahirah dekat sini untuk bedah siasat.

Lagi wang ATM dirompak

Posted: 28 Sep 2013 12:43 PM PDT

Oleh SAJIDA ASARULAH KHAN
pengarang@utusan.com.my

JEMPOL 28 Sept. - Seorang pengawal keselamatan dipukul dalam kejadian rompakan mesin pengeluar wang automatik (ATM) di sebuah pasar raya di Bahau, dekat sini awal pagi ini.

Dalam kejadian pada pukul 4.30 pagi, sekumpulan penjenayah bertopeng dipercayai berusia lingkungan 30-an, memecah masuk dalam sebuah pasar raya itu sebelum bertindak memukul pengawal keselamatan berusia 60 tahun ketika mangsa sedang melakukan rondaan.

Timbalan Ketua Polis Daerah Jempol, Deputi Supritendan Tukiman Seriman berkata, penjenayah terbabit telah memotong dan memecahkan mesin ATM berkenaan serta melarikan wang tunai RM276,900 daripada RM360,000 yang telah dimasukkan oleh pihak bank di pasar raya berkenaan, semalam.

"Hasil siasatan awal melalui rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di pasar raya itu, kita dapati suspek telah memukul pengawal keselamatan di bahagian kepala dengan menggunakan senjata tajam di luar bangunan berkenaan.

"Selepas itu penjenayah telah menutup mata mangsa dan mulut dengan menggunakan pita pelekat, manakala tangannya diikat dengan pita pelekat manakala kakinya pula diikat dengan dawai," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau berkata, penjenayah telah menggunakan alatan memotong besi untuk memecahkan mesin ATM tersebut sebelum mengambil wang di dalamnya.

"Kita dimaklumkan, pihak bank baru memasukkan sejumlah wang tunai yang dianggarkan RM360,000 dalam mesin berkenaan pada pukul 12 tengah hari semalam.

"Hasil siasatan dan rekod pengeluaran, kita dapati sejumlah RM276,900 telah didapati hilang di mana di dalamnya mengandungi wang kertas nilaian RM50. Baki wang kertas dengan nilaian RM10 tidak dilarikan suspek dipercayai kesuntukan masa," ujarnya.

Menurut beliau, pengawal keselamatan itu baru sahaja berkhidmat kurang daripada seminggu dan dia telah dibawa ke Hospital Jempol untuk pemeriksaan akibat dipukul.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat