{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Sukan

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Sukan


Mat Yo bantu julang JDT

Posted: 28 Sep 2013 12:43 PM PDT

Oleh NURUL HUDA HASSAN dan MUHAMMAD DAYNE AZMIN
sukan@utusan.com.my

Penyerang Johor Darul Takzim, Norshahrul Idlan Talaha meraikan jaringannya ketika menentang Kelantan pada suku akhir pertama Piala Malaysia di Stadium Larkin, Johor Bahru, malam tadi. - MINGGUAN/RAJA JAAFAR ALI

KUALA LUMPUR - Norshahrul Idlan Talaha nyata tidak terganggu dengan kontroversi yang sedang melanda dirinya, apabila meledak gol untuk membantu Johor Darul Takzim (Johor DT) menundukkan Kelantan 4-2 pada suku akhir pertama Piala Malaysia di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, semalam.

Hanya Johor DT dilihat membawa bekalan selesa untuk beraksi di suku akhir kedua pada ketika semua perlawanan lain berlangsung sengit.

Di Stadium Jalan Besar, LionsXII menang 1-0 ke atas Angkatan Tentera Malaysia (ATM), manakala Sime Darby dan Sarawak seri tanpa sebarang jaringan.

Skuad Harimau Selatan yang beraksi di hadapan lebih 30,000 penyokong setia tampil dengan aksi yang cukup memukau.

Mereka tidak menunggu lama mendapatkan gol iaitu seawal minit keempat menerusi sepakan percuma Jasazrin Jamaluddin, yang menewaskan penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat.

Tuan rumah semakin selesa apabila mendapat gol kedua pada minit ke-20 menerusi Norshahrul atau lebih dikenali sebagai Mat Yo.

Pasukan pelawat bagaimanapun berjaya merapatkan jurang melalui Indra Putra Mahyuddin pada minit ke-22.

Kelebihan dua jaringan kembali memihak Johor DT apabila ketua pasukan Harimau Malaya, Safiq Rahim meledak gol ketiga Harimau Selatan pada minit ke-38.

Masuk babak kedua, Kelantan tidak membuang masa mencari gol kedua apabila kurang lima minit beraksi, sepakan pemain import pasukan lawan, Obinna Nwaneri membocori gawang Johor DT buat kali kedua.

Percaturan jurulatih Johor DT, Azmi Mohamed memasukkan Leonel Nunez menggantikan pemain muda, Muhd Haidin Azman nyata berbaloi apabila dia menyumbat gol keempat pada minit ke-81.

Di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, Sime Darby dan Sarawak masing-masing buntu mendapatkan jaringan selepas kedua-dua pasukan terikat seri tanpa jaringan dalam perlawanan yang seimbang dan menghiburkan kira-kira 10,000 penonton yang hadir.

Skuad Bujang Senang mempunyai beberapa peluang terhidang terutama menerusi Muamer Salibasic pada minit ke-33 yang menyaksikan percubaannya sedikit melepasi palang gol.

Kemudian, giliran bekas penyerang kebangsaan, Mohd. Fadzli Shaari menunjukkan belang tersendiri pada minit ke-44 apabila melakukan sepakan akrobatik yang mujur dapat ditepis keluar oleh Sani Anuar Kamsani.

LionsXII membawa bekalan tipis tetapi masih cukup berharga kerana tidak memberikan sebarang gol di tempat lawan kepada ATM melalui kemenangan 1-0 di Stadium Jalan Besar, Singapura.

Seperti kebiasaan, jaringan LionsXII terhasil melalui situasi bola mati pada minit ke-39 selepas sepakan penjuru yang diambil Shahfiq Ghani hadir tepat di atas kepala Madhu Mohana dan mudah menanduk masuk bagi jaringan tunggal tuan rumah.

Pilihan Selangor pertahan kejuaraan

Posted: 28 Sep 2013 12:43 PM PDT

Oleh FERZALFIE FAUZI
ferzalfie.fauzi@utusan.com.my

ZAINAL Abidin Hassan melepasi halangan pemain Singapura, Dalis Supait pada perlawanan di antara Veteran Selangor menentang Veteran Singapura dalam Piala Sultan Selangor di Stadium Shah Alam, malam tadi. - MINGGUAN/MOHD. SHAHARANI SAIBI

SHAH ALAM - Pilihan Selangor berjaya muncul juara Piala Sultan Selangor buat kali keenam apabila menumpaskan Pilihan Singapura 3-2 bagi saingan edisi ke-12 di Stadium Shah Alam semalam.

Sebelum ini Pilihan Selangor telah berjaya meraih kejuaraan pada 2001, 2003, 2005, 2008 dan 2012, kemenangan semalam juga menyasikan mereka mengatasi Pilihan Singapura yang pernah muncul juara sebanyak lima kali pada 2006, 2007, 2009, 2010 dan 2011. Kedua-dua pasukan pernah meraih kejuaraan bersama pada 2004.

Dalam aksi yang disaksikan kira-kira 60,000 penyokong itu, Pilihan Selangor tersentak dengan jaringan Pilihan Singapura apabila penyerang veteran, Aleksander Duric pada minit kelima tatkala mereka masih lagi mencari rentak untuk mempamerkan permainan mantap.

Usaha keras Selangor untuk mencari gol penyamaan akhirnya berhasil apabila pemain import, Adam Griffith mudah menanduk masuk hantaran lambung Mahali dari sebelah kanan pada minit ke-40.

Pada minit ke-54 Selangor berjaya berada di depan apabila Forkey Doe merembat kencang bola dari dalam petak penalti selepas mendapat hantaran pendek Amri Yahyah.

Pilihan Singapura berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-70 melalui sepakan penalti Kamel Ramdani. Ramdani sebelum itu dikasari Fitri di dalam petak penalti.

Kegembiraan Pilihan Singapura tidak lama, apabila Forkey Doe berjaya menjaringkan gol keduanya hasil rembatan lencong dari luar petak penalti menewaskan Hassan yang dilihat sedikit ke depan dari posisinya.

Sementara itu Veteran Singapura berjaya mengekalkan kemenangan yang dicatatkan tahun lalu, apabila mereka menang tipis 1-0 menewaskan Vetaran Selangor hasil jaringan Rafi Ali pada minit ke-17.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat