{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Jenayah

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Jenayah


Dua anggota APMM hilang, ditemui selamat

Posted: 09 Sep 2013 11:06 PM PDT

Oleh SHARAIMEI SHAIK AHMEDULLAH

PUTRAJAYA 10 Sept. - Dua anggota Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim Malaysia) yang hilang di perairan Tok Bali, Kelantan sejak Sabtu lalu berjaya ditemui dalam keadaan selamat pagi tadi.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata, kedua-dua anggota itu ditemui di kawasan perairan antarabangsa bersempadan dengan Thailand dan Vietnam pada pukul 6.58 pagi tadi.

"Mereka ditemui selamat di dalam sebuah bot nelayan Vietnam yang ditahan Maritim Malaysia Sabtu lalu bersama dua tahanan nelayan Vietnam.

"Kapal KM Lingitan kita berjaya menemui mereka dengan bantuan rakan maritim lain dan ketika ditemui mereka masih mengekalkan kedudukan bersenjata serta hanya menunggu bantuan pasukan keselamatan Malaysia kerana bimbang ancaman musuh," katanya dalam sidang akhbar Operasi Carilamat Dua Anggota Maritim Malaysia yang Hilang di Perairan Tok Bali di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Sindiket antarabangsa tumpas, dadah RM50 juta dirampas

Posted: 09 Sep 2013 10:40 PM PDT

Oleh NORAZRIN MARZUKI

KUALA LUMPUR 10 Sept. - Polis melumpuhkan satu sindiket pengedaran dadah antarabangsa terbesar tahun ini yang didalangi warga tempatan selepas menangkap lima individu dan merampas dadah bernilai RM50 juta di Cheras dan Kajang dekat sini malam tadi.

Dalam dua serbuan berasingan pada pukul 8.45 malam oleh Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Bukit Aman, empat lelaki dan seorang wanita ditangkap di bawah Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman mati mandatori.

Pengarah JSJN Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Noor Rashid Ibrahim berkata, sebanyak 209.96 kilogram (kg) syabu, 40.47 kg heroin dan 26.85 kg ekstasi dirampas dan turut menyita sembilan buah kenderaan yang dimiliki oleh suspek.

"Kita percaya dadah itu diseludup dari Myanmar dan negara ini telah dijadikan transit sebelum dihantar ke Australia dan beberapa negara jiran yang lain," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat