{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


20 terbunuh; 7 dijadikan tebusan lelaki bersenjata di Kenya

Posted: 21 Sep 2013 10:55 AM PDT

NAIROBI 22 Sept. - Sekurang-kurangnya 20 orang terbunuh selepas sekumpulan lelaki bersenjata melepaskan tembakan rambang di dalam sebuah kompleks membeli belah di sini semalam, sebelum mereka bersembunyi di premis itu dan menjadikan orang ramai sebagai tebusan.

Menurut sumber polis, serangan itu turut mencederakan kira-kira 50 pengunjung dengan penyerang menjadikan tujuh orang sebagai tebusan.

Menurut wartawan AFP, dia melihat sekurang-kurangnya 20 orang diselamatkan dari sebuah kedai permainan dan berpuluh-puluh lagi cedera dengan beberapa daripadanya merupakan kanak-kanak yang dibawa keluar dari pasar raya itu. - AFP

Lebih 100 maut akibat banjir dan tanah runtuh di Mexico

Posted: 21 Sep 2013 10:54 AM PDT

ACAPULCO 22 Sept. - Mexico semalam bergelut untuk kembali pulih daripada kesan hujan lebat yang melanda dua pertiga kawasan di negara ini sepanjang minggu lalu yang membunuh lebih 100 penduduk akibat kejadian tanah runtuh dan banjir.

Sejak 14 September lalu, Mexico dilanda ribut tropika Ingrid dan Manuel yang mengakibatkan kemusnahan kepada puluhan ribu rumah, banjir di bandar-bandar dan jalan yang ditenggelami air.

Menurut Perkhidmatan Cuaca Kebangsaan, kali terakhir Mexico dilanda ribut kuat serentak adalah pada 1958. - AFP

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat