{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


4 terbunuh di Damsyik dalam serangan bom kereta

Posted: 05 Sep 2013 11:11 AM PDT

DAMSYIK 6 Sept. - Sekurang-kurangnya empat terbunuh dan enam lagi cedera dalam kejadian serangan bom kereta di barat Damsyik, semalam.

Letupan itu berlaku berhampiran pusat penyelidikan dan dan ujian bergabung dengan kementerian industri di kawasan berhampiran bandar Syria

"Sebuah bom kereta membunuh empat orang dan mencederakan enam yang lain," memetik laporan SANA sambil menambah letupan itu memusnahkan kedai dan kenderaan yang berhampiran dengan pusat penyelidikan itu. - AFP

Kementerian Luar Iran ambil alih rundingan antarabangsa

Posted: 05 Sep 2013 11:10 AM PDT

TEHERAN 6 Sept. - Kementerian Luar Iran akan mengambil alih rundingan antarabangsa mengenai nuklear yang akan datang dengan perunding antarabangsa.

Presiden Iran Hassan Rowhani bagaimanapun menjelaskan tiada tarikh khusus yang ditetapkan antara Iran dan lima anggota tetap Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) .

Rundingan sebelum ini yang diketuai oleh oleh majlis keselamatan negara menghasilkan sedikit kemajuan dan Hassan Rowhani percaya bahawa Menteri Luar Mohammad Javad Zarif dan pasukan baru itu akan mempunyai kemahiran diplomatik untuk mencapai kejayaan dalam rundingan tersebut. - DPA.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat