{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


Polis Thailand berkas penjenayah dikehendaki India

Posted: 31 Aug 2013 12:26 PM PDT

BANGKOK 1 September - Pihak polis berjaya memberkas seorang lelaki Thailand yang begitu dikehendaki oleh kerajaan India kerana didakwa terlibat dalam transaksi jual beli senjata api dengan kumpulan pemberontak India bernilai hampir AS$2 juta (RM6.6 juta).

Wuthikorn Naruenartwanich, 57, juga dikenali sebagai Willy dituduh membeli senjata termasuklah hampir 1,000 rifles, roket dan bom tangan untuk dijualkan kepada pemberontak Naga di timur laut India.

Kolonel Charoen Sisasalak berkata, suspek ditahan pada hari Jumaat lalu di rumahnya di Bangkok. - AGENSI

Amerika Syarikat adakan perjumpaan bincang isu Syria

Posted: 31 Aug 2013 12:25 PM PDT

WASHINGTON 1 September - Setiausaha Negara Amerika Syarikat (AS), John Kerry, Setiausaha Pertahanan Chuck Hagel dan beberapa pegawai kanan keselamatan AS mengadakan perbincangan tentang Syria semalam, dengan turut diadakan perjumpaan Senat Demokratik serta Persidangan Senat Republikan.

``Perjumpaan sulit itu merupakan sebahagian daripada perundingan pentadbiran berhubung rejim Assad menggunakan senjata kimia di Syria pada 21 Ogos lalu, kata seorang pegawai White House.

Pengarah Perisikan Nasional, James Clapper, Penasihat Keselamatan Negara, Susan Rice dan Laksamana James Winnefeld turut mengambil bahagian dalam perjumpaan itu. -REUTERS

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat