{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Sukan

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Sukan


T-Team jinakkan Johor DT

Posted: 31 Aug 2013 11:00 AM PDT

Oleh SITI AIRUNNISA ALAUI, ZAAIN ZIN, YATIMIN ABDULLAH, AZIZI MAJID
sukan @utusan.com.my

Penyerang Johor DT, Safee Sali (kiri) merembat bola sambil dihalang pemain pertahanan T-Team, Md Hassan Basri pada perlawanan Kumpulan A saingan Piala Malaysia di Stadium Larkin, Johor Bahru, malam tadi. T-Team menang 2-1. - MINGGUAN/RAJA JAAFAR ALI

KUALA LUMPUR - Pusingan kedua peringkat kumpulan Piala Malaysia mencatatkan pelbagai keputusan mengejut dengan banyak pasukan gergasi tumbang antaranya T-Team yang menewaskan skuad berstatus bintang, Johor Darul Takzim 2-1 di Stadium Tan Sri Hassan Yunos.

Walaupun penyerang kebangsaan, Norshahrul Idlan Talaha berjaya menembusi pertahanan kubu pertahanan The Titans dengan menggelecek dua pemain untuk gol Johor DT pada minit ke-44, cerita sebaliknya berlaku pada separuh masa kedua.

Selepas jaringan penyamaan daripada Abdul Latif Suhaimi pada minit ke-80, bekas pemain Hull City, George Boateng membuktikan pengalamannya begitu berharga buat T-Team dengan tandukan jaringan kemenangan pada masa kecederaan sekali gus memastikan persaingan dalam Kumpulan B kembali terbuka.

Di Stadium Majlis Perbandaran Temerloh, Felda United merencatkan perjalanan gemilang PKNS dengan kemenangan 1-0 menerusi jaringan pemain dari Congo, Nsumbu Mazuwa pada minit ke-40 yang juga tiga mata pertama buat skuad The Settlers.

Juara 32 kali, Selangor semakin hampir mengucapkan selamat tinggal buat saingan Piala Malaysia apabila sekadar seri 1-1 dengan Sime Darby di Stadium Shah Alam. Walaupun Francis Forkey Doe meletakkan Red Giants di hadapan pada minit ke-45, Karlo Primorac memberikan satu mata berharga buat Sime Darby dengan jaringan penyamaan pada minit ke-79.

Sementara itu, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) meraih kemenangan kedua apabila membenam pasukan dari Liga Perdana, Johor 4-1 di Stadium Majlis Perbandaran Selayang.

Gol daripada Bruno Martelotto meletakkan ATM di hadapan 1-0 pada minit ke-41 dan penjaring terbanyak Liga Super, Marlon Alex James menambah gol kedua dan Johor merapatkan kedudukan melalui Muhd. Alif Mohd. Yusof.

Namun, dua jaringan dalam tempoh tiga minit pada masa terakhir permainan oleh Christie Jayaseelan dan Venice Elphi Danny Kaya memberikan kemenangan selesa kepada ATM untuk menjadi pendahulu baru Kumpulan A.

Sarawak mengutip tiga mata dengan penuh bergaya selepas membenam Kedah 4-0 dalam perlawanan yang berlangsung di Stadium Negeri, Kuching melalui jaringan Zamri Morshidi pada minit ke-55 manakala Muamer Salibasic menyumbang gol kedua minit ke-62.

Kerapuhan pertahanan Kedah membolehkan pasukan tuan rumah terus berpesta gol pada minit ke-74 dan 78 melalui penyerang berbisa, Bobby Gonzales.

Negeri Sembilan muncul pendahulu baharu Kumpulan C apabila mengejutkan juara bertahan Kelantan, 3-2 di kubu kuat The Red Warriors, Stadium Sultan Muhammad IV dengan kemenangan 3-2 apabila penyerang import Brazil, Fabio Leandro Barbosa, meledak dua gol pada minit ke-58 dan 78 buat Negeri Sembilan.

S. Sivanesan mengejutkan puluhan ribu penyokong setia Kelantan dengan gol pada minit ke-13, namun Indra Putra Mahayuddin menyamakan kedudukan pada minit ke-37 dan Ahmad Fakri Saarani memberi kelebihan sementara buat tuan rumah pada minit ke-48 sebelum Fabio Leandrao muncul wira skuad Hoben Jang Hoben.

Di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Mohd. Khairul Ramadan muncul wira skuad Penyu dengan jaringan pada masa kecederaan bagi membolehkan Terengganu terus bernyawa dalam saingan Piala Malaysia dengan kemenangan 2-1 ke atas Pahang dengan Emmanuel Effa Owona meletakkan tuan rumah di hadapan terlebih dahulu pada minit ke-62 sebelum disamakan pemain Pahang, Azamuddin Mohd.Akil pada minit ke-68.

Lions XII kembali menghidupkan peluang mereka untuk ke suku akhir apabila mengecapi kemenangan pertama dengan menewaskan pendahulu Kumpulan D, Perak, 2-1 di Stadium Jalan Besar, Singapura dengan keputusan kontroversi pengadil membatalkan jaringan penyamaan penyerang Perak, Paulo Rangel.

Ketua pasukan Lions XII, Hariss Harun membuka tirai jaringan pada minit ke-61, namun dapat disamakan oleh Mohd Noor Hazrul Mohd Mustafa lima minit kemudian sebelum Safuwan Baharudin memastikan tiga mata penuh menjadi milik tuan rumah dengan gol kemenangan pada minit ke-84.

Nicol hampiri gelaran kebangsaan

Posted: 31 Aug 2013 11:00 AM PDT

Nicol (kanan) mudah menundukkan Delia 3-0 pada separuh akhir Kejohanan Skuasy Kebangsaan di Pusat Skuasy Nasional, Bukit Jalil, semalam. - MINGGUAN/SHIDDIEQIIN ZON

KUALA LUMPUR - Ratu skuasy dunia, Datuk Nicol Ann David seperti diduga, menghampiri gelaran wanita Kejohanan Skuasy Kebangsaan apabila mudah menundukkan Delia Arnold 3-0 (11-5, 11-8, 12-10) pada separuh akhir di Pusat Skuasy Nasional, Bukit Jalil, semalam.

Nicol akan berdepan Low Wee Wern pada perlawanan akhir, hari ini selepas juara bertahan yang juga pemain nombor enam dunia itu hanya memerlukan 20 minit untuk menewaskan Zulhijjah Azan dalam satu lagi separuh akhir, 3-0 (11-4, 11-2, 11-2).

Kategori lelaki pula menemukan juara bertahan, Ong Beng Hee dengan Nafiizwan Adnan dalam perlawanan akhir, juga hari ini selepas masing-masing mudah memenangi separuh akhir ke atas Timothy Arnold dan Mohd. Addeen Idrakie Bahtiar.

Nafiizwan mengambil masa sehingga 41 minit untuk menang 11-7, 11-7, 11-7 sementara Beng Hee yang bakal bertemu pesaing utamanya dalam Terbuka Malaysia pula mulai 10 September ini, menewaskan Mohd. Addeen 11-5, 11-3, 11-5.

"Sebagai pemain nombor tiga Malaysia, dia memberikan tentangan yang baik malah ada kalanya pukulannya hebat terutama dalam set ketiga. Dia sentiasa berdaya saing dan memaksa saya bekerja keras.

"Ketika dia begitu hampir untuk memenangi salah satu set (mendahului), saya tidak boleh melepaskan begitu sahaja dan memastikan tumpuan tepat pada masanya sambil mengelakkan kesilapan," katanya.

Mengenai perlawanan akhir dengan Wee Wern: "Kali terakhir kami bertemu ialah dalam Terbuka Cleveland tahun lalu dan tiga set bersamanya memang panjang tetapi pertemuan kali ini pastinya berlainan. Saya tahu keazamannya untuk berada dalam 10 terbaik dunia, pasti kian membara."

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat