{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Dalam Negeri

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Dalam Negeri


Pemuda PBB lulus usul sokong penuh PPPM

Posted: 19 Oct 2013 01:55 AM PDT

KUCHING 19 Okt. - Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) hari ini menyatakan sokongan penuh terhadap Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM), selain mahu kerajaan meneliti isu perpindahan guru dari kawasan luar bandar Sarawak.

Perkara itu antara yang terkandung dalam tiga usul yang diluluskan sebulat suara oleh sayap tersebut dalam perhimpunan agungnya di sini.

Ketua Pemuda PBB, Datuk Fadillah Yusof berkata, sayap itu melihat dua perkara tersebut yang terkandung dalam usul pendidikan, sebagai amat penting kepada proses pembangunan negara amnya dan Sarawak khususnya.

Berhubung isu guru dari luar Sarawak, khususnya dari Semenanjung yang dihantar berkhidmat di pedalaman namun kemudian memohon kembali ke negeri asal, Fadillah berkata Pemuda PBB mahu kerajaan menangani segera masalah itu.

"Ini bagi memastikan jurang antara sekolah di bandar dan luar bandar dapat diatasi. Mungkin penambahan guru-guru tempatan boleh mengatasi masalah ini," katanya dalam sidang media selepas perhimpunan itu. - BERNAMA

Politik wang: Mukhriz tuntut

Posted: 18 Oct 2013 11:09 AM PDT

Oleh MOHD. ASRON MUSTAPHA

KUALA LUMPUR 19 Okt. - Calon Naib Presiden UMNO, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir menafikan sekeras-kerasnya tuduhan portal propembangkang, The Malaysian Insider kononnya beliau mengamalkan politik wang menjelang saat-saat akhir kempen pemilihan parti.

Serentak dengan itu, beliau yang juga Menteri Besar Kedah mendesak The Malaysian Insider supaya menarik balik artikel fitnah tersebut dan memohon maaf kepadanya secara terbuka sebelum pukul 10 pagi ini (Sabtu) atau bakal berdepan tindakan undang-undang.

"Ini satu perbuatan berniat jahat yang bertujuan mencemar reputasi saya. Saya tidak pernah mengamalkan politik wang dalam karier politik saya. Sebaliknya saya penentang keras amalan politik wang. Saya menafikan sekeras-kerasnya tuduhan The Malaysian Insider.

"Saya beri tempoh sehingga pukul 10 pagi kepada portal tersebut tarik balik artikel dan mohon maaf secara terbuka kepada saya. Jika tidak tindakan undang-undang akan diambil," katanya dalam satu kenyataan kepada Utusan Malaysia, di sini malam tadi. - UTUSAN ONLINE

Kereta api Bukit Bendera terkandas

Posted: 18 Oct 2013 11:01 AM PDT

PULAU PINANG 19 Okt. - Keterujaan dua pelancong ke Bukit Bendera bertukar menjadi mimpi buruk apabila mereka diserang sakit jantung selepas terperangkap hampir dua jam dalam kereta api yang terkandas akibat mengalami kerosakan petang semalam.

Dalam kejadian pada kira-kira pukul 7.30 malam itu, kereta api yang membawa 200 penumpang dari puncak bukit berkenaan terkandas di pertengahan jalan mengakibatkan semua penumpang terperangkap.

Akibat sarat dengan penumpang, beberapa orang mengalami sesak nafas termasuk dua pelancong terbabit.

Bagaimanapun, kedua-duanya sempat dibawa ke hospital untuk rawatan lanjut oleh sepasukan bomba yang tiba memberi bantuan.

Kesemua penumpang berjaya diselamatkan pada kira-kira pukul 9.20 malam tadi. - UTUSAN ONLINE

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat