{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Jenayah

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Jenayah


2 sahabat sejak kecil maut

Posted: 20 Oct 2013 12:36 PM PDT

Oleh AZIZI MAJID
pengarang@utusan.com.my

KULAIJAYA 20 Okt. - Dua sahabat berusia 19 tahun yang dalam perjalanan pulang selepas minum malam bersama, maut selepas kereta dinaiki mereka hilang kawalan lalu merempuh sebatang pokok di Kilometer 27, Jalan Johor Bahru-Air Hitam di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian pukul 2.15 pagi itu, mangsa ialah Seah Jun Wen yang merupakan pelajar Kolej Universiti Selatan (KUS) dan Choo Chee Ying.

Ketua Polis Daerah Kulaijaya, Supritendan Zulkefly Yahya berkata, berdasarkan keterangan seorang saksi yang memandu sebuah kereta Toyota Vios, kereta jenis Honda Civic itu dipandu laju oleh Jun Wen.

Katanya, sebaik sahaja tiba di lokasi kejadian yang berselekoh, kereta tersebut hilang kawalan lalu berpusing beberapa kali dan terbabas ke kanan jalan seterusnya merempuh sebatang pokok di pembahagi jalan.

"Pemandu Toyota Vios itu terselamat kerana sempat mengelak. Siasatan mendapati kedua-dua mangsa dalam perjalanan pulang ke Skudai selepas keluar minum di sebuah restoran di sini," katanya di sini hari ini.

Zulkefly berkata, kedua-dua mangsa yang tersepit di dalam kereta mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di beberapa bahagian badan dan mayat mereka dibawa ke Hospital Temenggung Seri Maharaja Tun Ibrahim di sini untuk bedah siasat.

Sementara itu, ibu saudara kepada Chee Ying yang enggan dikenali berkata, anak saudaranya tersebut dan Jun Wen merupakan sahabat baik sejak di bangku sekolah lagi.

Katanya, Chee Ying sebelum ini menuntut di kolej sama namun telah berhenti daripada pengajian tahun lalu dan menolong bapanya mengusahakan perniagaan barangan kitar semula.

Hidup mewah penjual buah terbongkar

Posted: 20 Oct 2013 12:36 PM PDT

SAHADAN Jaafar menunjukkan wang tunai dan dadah yang dirampas daripada dua suspek menaiki kereta BMW dalam sidang akhbar di Muar, Johor, semalam.

MUAR 20 Okt. - Kehidupan mewah seorang penjual buah-buahan memandu kereta jenis BMW terbongkar selepas dia dan rakannya ditahan bersama sejumlah dadah bernilai RM14,740 dalam satu sekatan jalan di laluan pintasan jambatan kedua Muar, 12 Oktober lalu.

Timbalan Ketua Polis Muar, Supritendan Sahadan Jaafar berkata, kedua-duanya yang berusia 41 dan 34 tahun itu ditahan kira-kira pukul 11.30 malam oleh anggota Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar yang menjalankan Ops Tapis.

"Hasil pemeriksaan menemui 73.6 gram dadah jenis heroin bernilai RM2,200 dan 50.16 gram syabu bernilai RM12,540 yang disembunyikan di bawah tempat duduk pemandu.

"Turut dirampas wang tunai berjumlah RM8,019 yang disyaki hasil jualan dadah milik pemandu berusia 41 tahun yang bekerja sebagai penjual buah-buahan.

"Rakannya pula bekerja sebagai juruelektrik. Kedua-dua mereka yang berasal dari Ledang didapati positif dadah jenis syabu hasil ujian air kencing," katanya dalam sidang akhbar di IPD Muar di sini hari ini.

Sahadan berkata, pihaknya tidak menolak kemungkinan kedua-dua suspek semasa ditahan dalam perjalanan untuk menghantar bekalan dadah kepada pelanggannya.

Menurut beliau, siasatan mendapati suspek pertama mempunyai dua rekod lampau di bawah Seksyen 12 (2) Akta Dadah Berbahaya 1952 kerana memiliki dadah dan Seksyen 15 (1) (a) akta yang sama kerana memasukkan dadah dalam badan.

Kata Sahadan, kedua-dua suspek direman sehingga Khamis ini untuk siasatan lanjut bagi mengetahui sumber dadah itu diperoleh juga menjejaki kemungkinan ada rakan mereka yang masih bebas.

Beliau memberitahu, kes disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 yang boleh dijatuhi hukuman mati jika sabit kesalahan.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat