{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Berita Harian: Hip

Posted by Tanpa Nama

Berita Harian: Hip


Duit kahwin Black kena songlap

Posted: 31 Jul 2013 04:02 PM PDT

Besar sungguh dugaan dihadapi Black saat diri sibuk membuat persiapan untuk mendirikan masjid. Niat mahu bantu, akhirnya Black ditipu berpuluh ribu ringgit. Ikuti kisah Black dalam HIP BH hari ini atau muat turun versi digital di http://subscription.nstp.com.my/

Kedahsyatan makhluk Deados

Posted: 30 Jul 2013 03:39 PM PDT

ADVERTORIAL

Sebagai polis detektif, menangkap penjenayah bukannya sesuatu yang sukar bagi Nick Walker (Ryan Reynolds), namun ia tidak semudah apabila berdepan makhluk akhirat, Deados semasa bertugas di Rest In Peace Department atau R.I.P.D.

Konsep makhluk Deados adalah baru kepada R.I.P.D. Idea di sebalik ciptaan Robert Schwentke (Red, Flightplan), Phil Hay dan Matt Manfredi (Clash of the Titans) adalah untuk memperkenalkan satu makhluk baru yang boleh merentasi dunia akhirat dan dunia nyata.

Roh durjana yang menolak nasib kiamat mereka, bertekad untuk kekal dan menyembunyikan diri di dunia nyata selagi masih boleh.

"Kita hendak mengekalkan rupa musuh Deados sebagai manusia sebelum ia mendedahkan dirinya," kata Manfredi.

"Kita juga berpendapat bahawa konsep orang yang patut mati tapi enggan ke dunia akhirat lebih sesuai diceritakan supaya kita dapat menunjukkan akibat seseorang yang enggan menerima bahawa dia telah meninggal dunia dalam cerita kita; roh anda akan berubah kepada rupa yang seakan pelik."

Pereka Alec Hammond, makhluk pereka Crash McCreery dan Eddie Yang VFX dan Juliette Yager ditugaskan untuk mereka bentuk dan kelihatan untuk berpuluh-puluh Deados apabila mereka "muncul," atau mempunyai sifat sebenar mereka diturunkan.

Diberi peluang tanpa had melalui imej digital, mereka bermimpian untuk mewujudkan pelbagai rupa makhluk yang mengancamkan, jahat ataupun lucu. Walau bagaimanapun, satu kaedah yang mudah perlu diikuti: "kemunculan" Deados perlu seiras dengan rupa asalnya semasa ia masih hidup sebagai manusia, dan ia akan muncul sebagai manifestasi besaran jenayahnya terhadap kemanusiaan.

Sebagai contoh, jika dia adalah seorang pencuri semasa ia hidup sebagai manusia, Deados raksasa akan muncul dengan tangan gergasi sebagai sifat sebenar beliau selepas identitinya dibongkar.

Sama juga untuk membezakan kewujudan persekitaran Deados, tidak kira di alam mana yang anda berada.

Alec Hammond (Red, Donnie Darko) berkata, "Ia adalah penting untuk membezakan dunia Deados kerana mereka datang dari kewujudan kita sendiri . Mereka boleh menjadi posmen yang menyampaikan surat atau orang yang memberikan anda kopi di kafe. Ia perlu rasa seperti ia boleh menjadi sesiapapun. Mungkin ada sesuatu yang tidak kena, tetapi sebenarnya mereka sedang bersembunyi di depan mata."

Namun walaupun Deados dapat menyembunyikan rupa asal mereka di depan mata manusia, jiwa mereka akan mula mereput dan berbau "soul stank", satu frasa yang berasal dari Schwentke.

Sekian lama roh seksa ini berada di Bumi, kejahatannya akan mula mempengaruhi dan meresapi ke persekitarannya dan memberi kesan kepada keseimbangan kosmik.

Kepercayaan bahawa dengan membetulkan apa-apa perubahan dan memastikan perintah semula jadi di antara yang hidup dan yang mati kekal neutral, alam semesta akan kekal harmoni.

Apabila Roy Pulsifer (Jeff Bridges) dan Nick menyedari Deados telah berkumpul beramai-ramai dengan rancangan jahat yang boleh memusnahkan keseimbangan di antara kedua-dua alam semesta, kedua-dua anggota polis sedar bahawa ejen-ejen R.I.P.D. adalah satu-satunya yang boleh menghalang alam semesta dari runtuh.

Saksikan pertempuran abadi R.I.P.D. dengan Deados dalam 3D di panggung wayang pada 1 Ogos ini.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat