{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Berita Harian: Ratu

Posted by Tanpa Nama

Berita Harian: Ratu


Kejutan pakar masak

Posted: 15 Aug 2013 05:14 PM PDT

Kalau sudah minat, buat apa pun menjadi dan menarik perhatian. Itulah kelebihan sentuhan air tangan dan ketajaman deria rasa serta bau dikurniakan kepada jurumasak atau chef.

Mereka bukan saja kreatif, tetapi sentiasa hadir mempersembahkan sesuatu yang baru untuk memenuhi cita rasa 'pencinta makanan', terutama pada hari raya.

Justeru, buat sesiapa yang mempunyai anggota keluarga mengungguli skil memasak, pastinya beruntung kerana tidak payah bersusah payah memasak gulai atau rendang. Serahkan saja 'tugasan' itu kepada chef, dalam sekelip mata saja resipi yang diminta siap terhidang, bahkan diiringi dengan hiasan menarik.

Pastinya, ahli keluarga atau tetamu yang datang ke rumah chef dilayan bak VIP dengan pelbagai menu juadah raya yang bukan saja enak tetapi unik, malahan terbaru dari resipi rekaan mereka sendiri.

Apa pun, seperti individu lain, chef juga tidak mahu ketinggalan menyemarakkan kemeriahan sambutan raya. FAMILI sempat meninjau tiga pakar masak yang mempunyai cerita tersendiri meraikan lebaran.

Berita lanjut dapatkan akhbar BH hari ini

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat