{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Berita Harian: Ratu

Posted by Tanpa Nama

Berita Harian: Ratu


Mat Saleh Minang

Posted: 02 Aug 2013 02:44 PM PDT

Pertemuan serampang empat mata lewat petang Khamis di Menara UOA, Bangsar, baru-baru ini nyata mencungkil personaliti anak diplomat dan bekas pegawai pendidikan British, Mohd Arif Christopher Bell.

Pertama kali dikhabarkan kebolehan Pengerusi Eksekutif Kumpulan Brighton Education (Pertubuhan Pendidikan Malaysia) ini bertutur bahasa Melayu terutama dialek Minang, berjaya menarik perhatian Inspirasi menemubual lelaki kacukan British - Irish berkenaan.

Nyata, penghormatan dan kecintaan terhadap bahasa kebangsaan bukti lelaki yang mesra dipanggil Chris dalam kalangan rakan korporat menggunakan bahasa Melayu bahkan, diselang selikan bahasa nogori sepanjang sesi perbualan kami.

Tambah mengagumkan, biarpun bergelar Pengerusi projek Pengajaran Bahasa Inggeris dan Literasi (TELL), sikap rendah diri dan menghormati orang bawahan meletakkannya sebagai ikon, yang wajar dicontohi generasi muda hari ini.

Berpegang pada pepatah, kalau tidak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunya, Chris mengakui sukar memahami bahasa Melayu pada awalnya namun, keinginan dan minat membantu beliau menguasai bahasa Melayu dengan baik.

Berita lanjut dapatkan akhbar BH hari ini

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat