{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Dunia

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Dunia


Rekrut tentera diminta berbogel

Posted:

Rekrut tentera diminta berbogel

Rekrut tentera diminta berbogel

agensi SEORANG pegawai perubatan tentera sedang memeriksa tubuh sekumpulan pemuda yang mahu menyertai pasukan tentera kelmarin.


BEIJING - Pasukan tentera China melancarkan kempen tahunan pengambilan anggota baharu pada bulan ini yang mewajibkan mereka berbogel ketika melakukan ujian fizikal, lapor akhbar Daily Mail kelmarin.

Pengambilan itu melibatkan beribu-ribu pemuda yang baru menamatkan pengajian dan berminat menyertai pasukan tentera.

Menurut akhbar Global Times, tarikh pengambilan rekrut tahun ini diubah dari Oktober kepada awal Ogos dengan harapan untuk mendapat lebih banyak penyertaan belia berbakat.

Mereka yang menghadiri sesi temu duga perlu melucutkan pakaian sebelum melakukan ujian fizikal sebagai syarat untuk menjadi anggota pasukan bersenjata China.

Aktiviti fizikal itu termasuk tekan tubi dan ketuk-ketampi. - Agensi

Demonstrasi bantah pengampunan diraja

Posted:

Demonstrasi bantah pengampunan diraja

Demonstrasi bantah pengampunan diraja

SEORANG polis pencegah rusuhan mengejar penunjuk perasaan di Rabat kelmarin.


RABAT - Polis Maghribi kelmarin menyuraikan beribu-ribu orang yang berhimpun kerana membantah pengampunan diraja yang diberikan kepada seorang lelaki Sepanyol setelah dia didapati bersalah memperkosa 11 kanak-kanak.

Berpuluh-puluh orang termasuk jurugambar dan wartawan cedera dalam pertempuran dengan polis yang tiba untuk menyuraikan protes di hadapan bangunan Parlimen di ibu negara Maghribi di sini.

Menurut laporan media, Raja Mohammed VI mengampunkan lelaki Sepanyol berusia 60 tahun itu yang dipenjara pada 2011 kerana merogol 11 kanak-kanak berusia antara empat hingga 15 tahun,

Bercakap kepada agensi berita AFP pada Khamis lalu, Menteri Kehakiman, Mustapha Ramid mengesahkan pengampunan diraja itu tetapi enggan mengulas lanjut.

"Individu itu akan diekstradisi dan dihalang daripada memasuki Maghribi," katanya.

Penunjuk perasaan mengecam pengampunan itu sebagai memalukan dengan seorang penunjuk perasaan menyatakan kerajaan melindungi pemerkosaan kanak-kanak Maghribi.

"Ini kali pertama saya menyertai demonstrasi kerana berang akan pengampunan yang membolehkan penjenayah itu bebas," kata seorang pelajar perempuan di sini.

Beberapa tunjuk perasaan serupa dipatahkan pihak berkuasa awal kelmarin di bandar Tangiers dan Tetouan, utara Maghribi.

Pada Jun lalu ribuan penduduk berarak di bandar Casablanca untuk mengecam keganasan seks terhadap kanak-kanak Maghribi.

Pada 20 Jun lalu, polis menangkap seorang suspek warga Britain selepas beberapa penduduk tempatan terdengar jeritan kanak-kanak berusia enam tahun yang diculiknya. - AFP

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat