{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Hiburan

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Hiburan


Remy mengemas,Misha sedih, Fara bercuti

Posted:

Remy mengemas,Misha sedih, Fara bercuti

Remy mengemas,Misha sedih, Fara bercuti

Remy balik kampung
SUASANA lokasi fotografi di Hotel One World, Damansara, bertukar menjadi riuh-rendah apabila tiga bintang terkenal, aktor Remy Ishak, penyanyi, Misha Omar dan penyampai radio popular, Fara Fauzana bertemu.

Misha dan Fara yang cukup akrab tidak henti-henti mengusik Remy sehingga pelakon berkulit sawo matang itu tersipu malu.

Beritahu Remy, itu kali pertama dia digandingkan bersama dua wanita popular ini dan sejujurnya dia gugup untuk berhadapan dengan mereka.

"Memang saya tidak pernah bergambar sekali dengan mereka berdua, rasa gementar pun ada tetapi saya cukup seronok kerana mereka mempunyai perangai yang gila-gila," getus Remy.

Bercerita tentang raya, saban tahun Remy pasti pulang ke kampung halaman di Masjid Tanah, Melaka. Tahun ini cuti raya selama dua minggu akan digunakan sepenuhnya untuk beraya dan berehat.

Tutur Remy atau nama sebenarnya Mohammad Zalimei Ishak, 31, suasana riuh-rendah sewaktu berkumpul dan bergotong-royong bersama sanak saudara menyiapkan juadah raya antara perkara yang dirinduinya.

"Biasanya, tugas saya adalah mengemas rumah kerana saya tidak pandai memasak. Saya juga tolong mana yang patut terutama pada malam raya yang saya rasakan kaum wanita paling sibuk.

"Kalau lewat masak, maka berjagalah kami semua sampai pagi kerana keesokan harinya, tetamu harus disambut dengan hidangan terutamanya rendang hasil tangan ibu saya," kata anak kedua daripada empat adik-beradik itu.

Bercerita tentang kenangan raya, antara kenangan yang tidak boleh dilupakan adalah ketika namanya mula-mula berada di puncak populariti pada tahun 2009 selepas drama bersiri Nur Kasih mencipta fenomena luar biasa.

"Waktu itu saya sendiri terkejut kerana rumah saya di Melaka dikunjungi oleh ramai peminat. Macam mana mereka boleh tahu rumah saya yang mana satu pun, saya tidak tahu. Ada yang datang dari jauh dan sehingga lewat malam.

"Jika boleh, saya mahu hari raya pertama diraikan bersama keluarga sahaja. Namun, saya tidak boleh menolak jika peminat datang ke rumah.

"Ibu saya akan melayani semua orang yang datang, kadangkala saya kasihan ibu keletihan tetapi biasalah orang tua, ibu tetap ingin masak semua makanan sendiri.

"Kata ibu, setahun sekali sahaja, apa salahnya meraikan peminat yang menyokong kerjaya anaknya," balasnya yang tidak pernah mengadakan rumah terbuka.


MISHA, Remy dan Fara bakal meraikan lebaran dengan penuh rasa kesyukuran dan ceria.


Menyentuh tentang kerjayanya, Remy yang baru sahaja selesai penggambaran filem CEO dan drama bersiri Ku Cinta Kau Seorang mengakui kini dia enggan bekerja terlalu keras sehingga mengabaikan kesihatan diri.

Raya bujang terakhir Misha

Seri pengantin makin terserlah pada wajah penyanyi lagu Angin Syurga itu. Senyuman juga tidak lekang dari bibir tanda dirinya cukup bahagia dengan kehidupannya kini, namun ia tidak dapat menyembunyikan debaran di hatinya.

Mana tidaknya, tahun ini merupakan tahun terakhir Misha, 31, meraikan Aidilfitri sebagai wanita solo sebelum melangkah ke alam rumah tangga bersama tunangnya, seorang juruterbang, Firos Ezzwan Rossly, 31, pada bulan Februari tahun hadapan.

"Tidaklah kata saya mahu beraya sepuasnya sebab tahun depan saya akan berkahwin. Raya sama sahaja, apa yang penting dapat berkumpul bersama keluarga," katanya.

Tambahnya, sudah menjadi tradisi sejak alam percintaan sehingga ke alam pertunangannya bersama Firos, selepas pulang berhari raya di kampung halamannya, Kota Bharu, Kelantan, Misha akan menziarahi keluarga Firos di Subang, sekembalinya ke Kuala Lumpur.

"Rasanya tidak akan ada perubahan besar kerana sebelum ini pun saya sudah biasa bertemu dengan keluarga tunang. Cuma selepas berkahwin kelak, saya pasti akan mengikutnya pulang ke kampungnya di Negeri Sembilan," katanya yang sudah bersedia untuk menjadi isteri orang.

REMY tersipu malu apabila tidak henti-henti diusik oleh Misha dan Fara.


Menyentuh tentang raya di Kelantan, tidak langkap pagi raya Misha sekeluarga jika tidak ada juadah nasi dagang, nasi minyak, dalca, kuzi ayam dan rendang hasil tangan ibunya.

"Mungkin juadah keluarga kami agak berbeza tetapi bukanlah raya jika tidak ada semua masakan mama," katanya yang hanya mempunyai sepasang baju raya.

Luahnya lagi, biasanya setiap kali raya perhatian akan diberikan kepada anak angkatnya, Muhammad Adam Emir yang kini berusia tujuh tahun.

Bercakap tentang kerjayanya, selepas lagu Angin Syurga, Misha bakal muncul dengan lagu berjudul Untuk Bermimpi karya Tam Spider dan Budi Hikayat serta bakal meluncurkan album terbaharunya pada penghujung tahun ini.

"Saya ingin habiskan semua kerja terlebih dahulu pada tahun ini kerana tahun hadapan saya akan memberi fokus kepada majlis perkahwinan dan keluarga," ucapnya.

Fara beraya di hutan

Sudah menjadi kelaziman buat keluarga pengacara, pelakon dan penyampai radio popular Fara Fauzana atau nama sebenarnya Farah Fauzana Mohd. Fadzil, 33, untuk bercuti bersama keluarga pada hari raya,

Jika tahun sebelum ini mereka sekeluarga menempah bas dan bercuti ke Port Dickson, Negeri Sembilan, tahun ini Fara memilih untuk bercuti dan beraya di kawasan hutan rekreasi di Raub, Pahang.

"Kira-kira 40 orang saudara-mara dan rakan rapat akan beraya dan bercuti bersama di kawasan hutan bersama saya. Kami akan pergi menaiki bas kerana tidak mahu letih memandu.

"Saya sengaja memilih kawasan di luar Kuala Lumpur untuk memberi kelainan dan lari daripada kesibukan. Selain dapat bersantai dan berehat, secara tidak langsung dapat mengeratkan lagi silaturahim antara kami semua," ucapnya.

Tutur anak kedua daripada tiga adik-beradik itu lagi, tahun ini raya mereka sekeluarga cukup meriah kerana adik bongsunya yang bekerja di Amerika Syarikat pulang meraikan Aidilfitri bersama mereka.

"Tahun lepas adik saya tidak balik beraya, jadi tahun ini lebih meriah kerana semua keluarga saya lengkap berkumpul pada pagi raya.

"Pastinya ibu bapa saya seronok kerana semua anak mereka ada di depan mata. Selepas beraya di Shah Alam, kami sekeluarga wajib melawat saudara di Melaka dan Negeri Sembilan," balasnya.

Buat peminat yang ingin menyaksikan Fara di kaca televisyen, Fara akan muncul dalam program Nona Raya, Kecohnya Pengacara Beraya, Mimpi Fara, Apa Sahaja FBI Raya dan Rescue Raya.

Uniknya Konsert KL fm Syoknya Raya

Posted:

Uniknya Konsert KL fm Syoknya Raya

Uniknya Konsert KL fm Syoknya Raya


SAKSIKAN Konsert KL FM Syoknya Raya Lagi Sakan Beraya menerusi saluran TVi Astro 180 pada hari raya ketiga pukul 9 malam.


KONSERT KL FM Syoknya Raya Lagi Sakan Beraya buat julung kali diadakan sempena meraikan lebaran tahun ini.

Rakaman konsert yang disiarkan pada hari raya pertama menerusi radio KL FM itu akan turut disiarkan menerusi saluran TVi (Astro 180) pada hari raya ketiga pukul 9 malam.

Ujar Penerbit Eksekutif konsert berkenaan, Normah Aziz, konsert itu merupakan antara pengisian menarik sempena raya dan sambutan kemerdekaan negara tidak lama lagi.

"Konsert ini bertujuan memberi penghargaan kepada pendengar KL FM di samping meraikan anak-anak yatim yang kurang bernasib baik.

"Program bersifat santai ini menampilkan penyanyi popular tanah air yang akan menghiburkan penonton dan pendengar setia KL FM dengan tema Aidilfitri dan semangat bulan kemerdekaan," katanya yang ditemui pada rakaman konsert itu di Restoran Felda D'Villa, Kuala Lumpur baru-baru ini.

ONE NATION EMCEES terbabit dengan Konsert KL FM Syoknya Raya Lagi Sakan Beraya yang akan ke udara di KL FM pada malam raya pertama.


Ia menampilkan barisan penyanyi terkenal antaranya Nassier Wahab, Jay Jay, Suki, Nubhan, Elveena Iris, Ali XPDC, Baby Shima dan kumpulan One Nation Emcees.

Menariknya, konsert itu bakal menampilkan penyampai-penyampai radio KL FM sebagai perantara majlis di samping membuat persembahan khas.

Jadi, jangan lepaskan peluang meraikan hari raya ini bersama persembahan hebat Konsert KL FM Syoknya Raya Lagi Sakan Beraya.

Variasi program raya TV3

Posted:

Variasi program raya TV3

Variasi program raya TV3

SCHA AL-YAHYA dan Awal Ashari muncul dalam program Sampaikan Raya.


SEPERTI kelaziman setiap tahun, TV3 tidak mahu ketinggalan dalam menyajikan program menarik sepanjang Aidilfitri ini.

Berikut antara hidangan raya yang akan mengisi waktu senggang penonton sepanjang musim perayaan kali ini.

Hari: 8 Ogos 2013

Pukul: 11 malam - 1.30 pagi

Program istimewa berbentuk hiburan interaktif menjelang hari raya ini memaparkan ucapan dan pesanan musim perayaan diselangi dengan persembahan nyanyian daripada artis popular seperti KRU, Hazama, Noh Salleh, Aizat, Asmidar, Awi Rafael, Mazlan Ahmad (Senario), Ezad, The Fabulous Cat, Black & RJ, Kumpulan Kristal, Shaheizy Sam, Along Cham, Zizan, Angah, Hafiz, Johan Nawawi, VOU, Awal Ashaari, Johan Asa'ri dan ramai lagi. Dihoskan oleh Nabil dan Scha Al Yahya.

Hari: Raya kesebelas

Pukul: 2 petang

Nona Raya bakal merungkai kisah kecantikan wanita Kelantan iaitu dua keluarga yang terkenal di sana, keluarga pengacara Nona, Neelofa dan keluarga usahawan wanita terkemuka di Kota Bharu, Bibi Ramjani Ilias Khan dalam segmen Realiti. Segmen Inspirasi pula berkongsi kisah pasangan pertama Malaysia-Palestin, Shahrina Ahmad Sharkawi, 42, yang bertemu jodoh dengan pemuda Palestin yang jauh lebih muda daripada usianya, Hasan Rezq Al Zahar, 27.

Selepas berkahwin pada Mac lalu di Gaza, Palestin, kini mereka kembali meneruskan kehidupan di Malaysia. Nona Raya juga berjaya menjejaki penyanyi terkenal tahun 70-an dengan lagu Nasi Dagang, Rosemaria Abdul Hamid, yang kini menetap di Kota Bharu, Kelantan.

Hari: Raya Pertama, 8 ogos

Pukul: 4 petang

FARA FAUZANA sebagai hos Nona Raya.


Salim Maula, seorang duda mempunyai tiga orang anak lelaki iaitu Anas, Basyir dan Muaz. Dia membesarkan anaknya sendiri selepas isterinya meninggal dunia semasa melahirkan Muaz. Salim memiliki perniagaan sendiri iaitu membuat bata blok. Kini semua anaknya sudah dewasa dan hanya duduk menganggur di rumah kerana malas bekerja.

Walaupun sudah dewasa, Salim menjaga mereka seperti budak kecil membuatkan mereka naik lemak. Anas dipanggil 'abang', Basyir dipanggil 'adik', manakala Muaz dipanggil 'baby' oleh Salim. Ramadan yang bakal tiba Salim berharap anak-anaknya berubah.

Oleh itu, Salim telah memberikan setiap orang anaknya modal untuk memulakan perniagaan. Namun, hanya Anas dan Basyir yang menerima tawaran ayah mereka, manakala Muaz memberikan alasan ingin menghabiskan masanya dengan beribadat pada Ramadan ini. Apa yang berlaku seterusnya?

Hari: Sabtu, 24hb Ogos

Pukul: 10 malam

Pelakon: Awie, Yana Samsudin, Fazli Daniel, Fakhrusy Syakirin, Puteri Balqish dan Aziz Singah.

Ridwan dibesarkan di rumah anak yatim. Namun kini ibu saudaranya, Zai akan mengambil Ridwan untuk dijaga. Walaupun sudah beberapa tahun berkahwin, Zai dan Mus tidak dikurniakan anak. Mus kurang senang dengan kehadiran Ridwan, namun dia mengikut sahaja permintaan isterinya kerana tidak mahu bertelagah.

Walaupun Ridwan merupakan seorang anak yang baik dan patuh, Mus tetap tidak senang kerana baginya Ridwan merupakan orang luar. Zai mula berbincang dengan Ummi untuk menghantar Ridwan semula ke rumah anak yatim selepas hari raya nanti akibat desakan Mus.

Sepanjang Zai di tempat kerja, Ridwan dibiarkan sendirian di rumah sehingga dia bertemu rakan baharu iaitu Alif. Mereka berdua mendapat idea untuk mengumpul duit dengan melakukan perkhidmatan seperti membersihkan halaman rumah serta mengutip botol plastik dan surat khabar lama. Pada sebelah malam pula, mereka menjual bunga api dan mercun 'pop pop'.

Suatu hari, selepas membersihkan halaman Cik Munah, Ridwan dan Alif memberanikan diri pergi ke sebuah rumah yang tidak mereka kenali. Sejurus tiba di rumah tersebut, Ridwan memberanikan diri membuka pintu. Tiba-tiba mereka ternampak kelibat seseorang yang menakutkan. Ikuti kesudahannya.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat