{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Negara

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Negara


Pemandu ada 15 saman bawa laju

Posted:

Pemandu ada 15 saman bawa laju

Pemandu ada 15 saman bawa laju

Oleh NUR AISHAH AMIN, NASRUL FAIZ ABU AZAL, FARHANA HANIM MOHD. MYDIN,
LILY YEAN, NOR IDAYU BOSRO dan MOHD. HAFIZI AHMAD.


SEPASUKAN anggota bomba meninjau semula lokasi nahas untuk mencari saki-baki mangsa dan barangan berharga di Genting Highlands semalam.


KUALA LUMPUR – Pemandu bas yang turut maut bersama 36 penumpang selepas terlibat dalam nahas di Kilometer 3.5 Jalan Genting Highlands kelmarin mempunyai 23 rekod kesalahan lalu lintas yang dikeluarkan oleh Polis Diraja Malaysia.

Selain pemandu tersebut, bas milik syarikat Genting Highlands Transport Sdn. Bhd. dengan nombor pendaftaran WGA 4136 itu sendiri mempunyai dua rekod saman atas dua penama lain yang belum dijelaskan pada 2008.

Jurucakap polis berkata, pemandu tersebut, Lim Kok Hoe (gambar kecil), 43, berasal dari Batu Pahat, Johor mempunyai 23 rekod saman sejak 1997 hingga 2009. Tujuh daripadanya telah dijelaskan.

Katanya, antara kesalahan yang dilakukan Kok Hoe termasuk memandu laju, menghalang lalu lintas, tidak pamer cukai jalan, berhenti di petak kuning dan tidak memakai topi keledar.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Merangkak atas timbunan mayat

Posted:

Merangkak atas timbunan mayat

Merangkak atas timbunan mayat


SARIMAH MOKHTAR menemani anaknya, Saidah yang masih dirawat di Hospital Kuala Lumpur selepas bas dinaikinya terlibat nahas di Genting Highlands kelmarin.


GOMBAK – Merangkak di atas timbunan mayat dalam keadaan menahan sakit menjadi sebahagian detik hitam yang tidak dapat dilupakan buat seorang penumpang sebuah bas henti-henti yang terselamat dalam nahas hingga mengorbankan 37 jiwa di Genting Highlands kelmarin.

Selepas terselamat dalam kejadian di Kilometer 3.5 Jalan Genting Highlands itu, Nurul Quraitul Aini Md. Jali, 19, tidak dapat lagi tidur lena apabila sering diganggu oleh bayangan mangsa-mangsa yang terkorban.

Nurul Quraitul menceritakan semua pengalaman itu kepada kakaknya, Nor Ain, (gambar kecil) 21. Gadis terbabit merupakan antara 16 penumpang yang terselamat dalam nahas itu.

Menurut Nor Ain, adiknya memberitahu, kejadian pada pukul 2.24 petang itu berlaku ketika dia bersama rakannya, Saidah Misbun, 20-an, dalam perjalanan pulang ke kampung masing-masing setelah kontrak mereka bekerja di bankuet Pusat Konvensyen Antarabangsa Genting tamat.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kapal dredger terbesar dilancar

Posted:

Kapal dredger terbesar dilancar

Kapal dredger terbesar dilancar


NAJIB bersama Rosmah melihat kapal dredger Inai Kenanga bergerak ke laut selepas merasmikan dan melancarkan kapal tersebut di Pulau Indah, Pelabuhan Klang semalam.


PELABUHAN KLANG – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pelancaran kapal dredger Inai Kenanga, kapal dredger terbesar di Asia dan ketiga terbesar di dunia, bakal memberi impak besar kepada ekonomi khususnya dalam usaha mentransformasi negara menjadi negara maju.

Perdana Menteri berkata, inisiatif yang boleh dikategorikan sebagai projek berimpak tinggi itu juga selaras dengan pelan transformasi ekonomi negara.

Beliau berkata, sektor maritim khususnya yang melibatkan kerja pembinaan kapal dan penyelenggaraan kapal merupakan satu daripada industri yang diutamakan oleh kerajaan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat