{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Varia

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Varia


Peluang jadi jutawan sehari

Posted:

Peluang jadi jutawan sehari

Peluang jadi jutawan sehari

FABIAN (kiri) melancarkan peraduan terbaharu Prizle.com sempena pelancaran laman web itu di Kuala Lumpur baru-baru ini.


PRIZLE.COM menjadi perintis peraduan integrasi maya di Asia Tenggara yang membolehkan peserta menyertai peraduan secara dalam talian dengan mudah dan kos yang rendah.

Peraduan yang dikelolakan di laman web tersebut terbuka kepada semua industri yang berminat menganjurkan sebarang peraduan atau terbitan borang soal selidik terus kepada peserta.

Hanya beberapa klik, kedua-dua pelanggan dan pemilik perniagaan akan berada dalam situasi menang-menang.

Idea tersebut dicetuskan oleh tiga usahawan internet dari Malaysia dan Singapura yang menyedari kesukaran yang dihadapi pemilik perniagaan untuk mempromosikan produk atau perkhidmatan mereka menggunakan pendekatan peraduan.

Perkara itu disebabkan oleh kos penganjuran sesuatu peraduan yang menelan belanja tinggi.

Perkhidmatan Prizle.com turut membantu mereka yang berminat untuk mencipta peraduan secara talian seperti yang mereka ingini.

Ketua Pegawai Eksekutif Prizle.com, Fabian Lim berkata, pihaknya memulakan tawaran pelancaran Prizle.com dengan peraduan menjadi jutawan untuk sehari yang terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia.

"Peserta berpeluang memenangi hadiah wang tunai, baucar beli-belah, penerbangan pesawat peribadi untuk dua orang ke Singapura dan bersiar-siar menaiki limosin di sana. Jumlah hadiah yang ditawarkan bernilai kira-kira RM12,000.

"Pengguna hanya perlu mendaftar masuk nama dan alamat e-mel mereka di laman web Prizle untuk menyertai peraduan tersebut," katanya.

Selain itu, terdapat 30 kategori peraduan dan cabutan bertuah lain yang merangkumi peraduan perkahwinan, hotel, baucar membeli-belah, baucar makanan dan produk kediaman. – NADIA SHAIFUL BAHARI

Set minuman Shuraku

Posted:

Set minuman Shuraku

Set minuman Shuraku


UKIRAN motif daun mapel dalam gaya ilustrasi Jepun abad ke-11 disuntik pada rekaan Shuraku.


ROYAL SELANGOR memberikan nafas segar kepada cara hidangan ala Jepun dengan memperkenalkan koleksi terbaharu set minuman keluarannya yang diberi nama Shuraku.

Set tersebut terdiri daripada sebuah jag, empat cawan, tiga gelas pilsner dan dulang yang diperbuat daripada piuter dan buluh. Tekstur dan warna semula jadi yang terdapat pada batang buluh menyerlahkan kelainan pada piuter daripada koleksi berkenaan.

Ukiran motif daun mapel dalam gaya ilustrasi Jepun abad ke-11 disuntik pada rekaan Shuraku bagi mengembalikan memori dan nostalgia musim luruh menerusi permukaannya.

Gambaran daun luruh itu diterjemahkan kepada konsep ombak lautan biru dan tarian memukau yang biasa dipersembahkan kepada Maharaja Jepun. Ilustrasi beberapa helaian daun juga ditafsirkan sebagai burung yang berterbangan pada musim luruh nan indah.

Bagi mereka yang ingin menambah koleksi atau berminat untuk memiliki koleksi Shuraku tersebut bolehlah mendapatkannya di semua kedai jualan Royal Selangor, pengedar berdaftar atau di laman web www.royalselangor.com.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat