{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Dalam Negeri

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Dalam Negeri


Trafik di seluruh negara masih terkawal - PLUS

Posted: 03 Aug 2013 02:53 AM PDT

KUALA LUMPUR 3 Ogos - Keadaan trafik di seluruh negara hari ini masih terkawal biar pun cuti persekolahan sudah bermula semalam dan sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri tidak lama lagi.

Jurucakap PLUSLine ketika dihubungi petang ini memaklumkan, hanya terdapat beberapa laluan di Lebuh Raya Utara-Selatan menunjukkan peningkatan jumlah kenderaan iaitu dari Nilai menghala ke Seremban, dari Subang ke Dataran Prima dan dari Kota Damansara ke Damansara.

"Keadaan lalu lintas hari ini masih terkawal termasuk di Tol Sungai Besi dan Jalan Duta serta Jambatan Pulau Pinang di kedua-dua arah. Kenderaan dijangka hanya akan mula sesak pada Selasa dan Rabu ini," katanya. - UTUSAN ONLINE

14,000 ekor lembu diimport untuk Aidilfitri

Posted: 03 Aug 2013 02:36 AM PDT

PELABUHAN KLANG 3 Ogos - Sebanyak 14,000 ekor lembu telah dibawa masuk dari Australia dan Thailand untuk menampung keperluan sepanjang Ramadan dan semasa sambutan Aidilfitri di seluruh negara sejak awal Julai lalu.

Jumlah itu termasuk sebanyak 2,500 ekor lembu yang baru tiba dari Australia melalui Pelabuhan Utara malam tadi

Ketua Pengarah Veterinar, Datuk Dr. Abd. Aziz Jamaluddin berkata, kesemua lembu tersebut dapat menghasilkan 7,000 metrik tan daging, sekali gus dapat menampung keperluan daging lembu dan membantu mengimbangi harga syiling bahan makanan mentah itu di pasaran yang kini ditetapkan RM24 sekilogram.

"Awalnya kita telah membawa masuk kira-kira 7,000 ekor lembu dari Thailand tetapi tidak cukup untuk bekalan Ramadan dan Aidilfitri.

"Jadi 7,000 ekor lembu lagi dibawa masuk dari Australia melalui Syarikat Ternakan Kamran Sdn. Bhd. yang merupakan syarikat di Malaysia yang mendapat kebenaran kerajaan Australia untuk membawa keluar lembu dari negara itu ke sini," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas memeriksa 2,500 lembu yang baru tiba dari Australia untuk diagihkan di Lembah Klang, Kelantan, Pulau Pinang dan negeri-negeri berdekatan di South Point, Pelabuhan Utara di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Tindakan

Posted: 03 Aug 2013 02:21 AM PDT

JOHOR BAHRU 3 Ogos - Tindakan sebuah akhbar di Singapura, The New Paper yang memburuk-burukkan Malaysia melalui laporan bertajuk 'Selamat datang ke Malaysia di mana... kematian adalah murah dan untuk kekal hidup sangat mahal' ialah satu perbuatan yang tidak wajar.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, akhbar tersebut tidak sepatutnya membuat kesimpulan mudah dengan menggunakan insiden jenayah yang berlaku bagi memberi gambaran negara ini tidak selamat.

"Saya ingat, untuk mengatakan 'mati murah dan hidup mahal' itu tidak wajar. Keadaan itu akan menyebabkan perasaan yang tidak baik dan boleh menjejaskan hubungan rakyat antara kedua-dua negara," katanya

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan kepada 144 murid daripada golongan memerlukan di kawasan Parlimen Pasir Gudang dalam program Infaq Ramadhan di Sekolah Kebangsaan (SK) Taman Cendana, dekat sini hari ini.

Laporan akhbar semalam mendedahkan mengenai laporan akhbar Singapura yang dipercayai merujuk kejadian tembakan oleh pembunuh upahan yang meragut nyawa pengasas Ambank Berhad, Hussain Ahmad Najadi. - UTUSAN ONLINE

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat